Ändrade i filen via ftp? Que? Du menar fråne tt program lokalt på din dator?
Bättre att ftpa och tvinga ascii-läge och andra VIM eller nano för att ändra i filen på servern,
26 svar · 2 794 visningar · startad av Guldstrand · sida 2 av 2
Bättre att ftpa och tvinga ascii-läge och andra VIM eller nano för att ändra i filen på servern,
colione skrev:
Ja..
Jag använder WinSCP för att komma åt servern lokalt.
Ahh, jaja..men då är det ju inte ftp, utan SCP.. ;)
Ladda upp filen oförändrar på servern och logga in via ssh (PuTTY kan användas på windows) och editera den i nano om du är ovan med VIM
colione skrev:
Ahh, jaja..men då är det ju inte ftp, utan SCP.. ;)
Ladda upp filen oförändrar på servern och logga in via ssh (PuTTY kan användas på windows) och editera den i nano om du är ovan med VIM
Ändrade i filen med VIM, men det gjorde ingen större skillnad. :(
Jag misstänker att det har något att göra med rättigheterna, men VAD vet jag inte.
Ändrade du i filen efter att du hade laddat upp den på nytt? I det skick som du laddade hem den i?
colione skrev:
Ändrade du i filen efter att du hade laddat upp den på nytt? I det skick som du laddade hem den i?
Ja! :l
Jag misstänker att det har något att göra med rättigheterna på den nya/andra disken som är monterad under /mnt/www.
Läste något om att den disken kanske inte har rättigheter att köra vissa program (exec) via webbläsaren m.m. Hur löser man det?