JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg Är det någon som använder sig av master pages eller templates eller rent av något eget system för att få en återanvändbar/utbytbar design på sina siter?
Jag skulle behöva implementera något sånt men är inte riktigt säker på vad som är bäst.
Tänker inte vänta tills Asp 2.0 :)
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Skapa din egen Page-klass som du ärver in på sidan så kan du styra vilka mallar som ska laddas och dylikt precis som du vill ha det. Och det bästa av allt, det krävs absolut ingen som helst kod på den "ärvande sidan" (förutom inherit då). ;)
JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg Jo det tänkte jag. Det jag var ute efter är lite mer hands-on exempel :)
Typ: Används en .ascx sida per "region"?
Har man en stor sida med variabler på ställen som fyller i en <div> kanske?
Lite exempel helt enkelt.
asmodieMedlem sedan jan. 2004501 inlägg Asså det finns många olika sätt man kan lösa det hela på. Därför är det svårt att ge exempel på vart och hur du ska börja. Mycket bygger på de funktionerna och de elementen som du vill ska vara med i sidan.
hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg jag måste säga: kolla in ibuyspy portalen som ms har som exempel... den kan man utgå ifrån och bygga mycket kraftfullt med. Där har du ett ramverk som presenterar olika moduler (ascx) som du bygger efterhand och registrerar i en databas. Kanonide att utgå ifrån =)