TrumpfMedlem sedan feb. 2004213 inlägg Skulle vilja starta flera program efter varandra i ett litet program av VB6.
Jag vill inte att programmen ska startas samtidigt.
Utan som i Autostart. (Får ej använda autostart på jobbet).
Om jagvill starta c:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
sen c:\Program\Inventor\ osv.......
Hur gör jag?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Varför blanda in kompilerad kod öht? Gör en liten vbs-fil med innehållet:
set x = createobject("wscript.shell")
x.run("program1")
x.run("program2")
x.run("program3")
' osv ..
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg varför inte bara en vanlig batfil med genvägarna till exefilerna som ska startas?
sparas som X.bat när du trycker på denna så kommer programmen att startas som finns med!
c:/program/ie/iexplorer.exe
c:/program/outlook/outlook.exe
blablabla
TrumpfMedlem sedan feb. 2004213 inlägg Vill en sån enkel sak att bläddra fram de sökvägar jag vill ha i uppstarten helt enkelt.
TrumpfMedlem sedan feb. 2004213 inlägg Har gjort detta.
Fösta gången jag gör en vbs-fil faktiskt.
Dim start
strBaseName = "Start_up"
strSource = ""
Set start = x.CreateObject("wscript.shell")
x.run ("program1")
x.run ("program2")
x.run ("program3")
Hur ska det se ut egentligen?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg
Vill en sån enkel sak att bläddra fram de sökvägar jag vill ha i uppstarten helt enkelt.
Vill du browsa så kan du göra det med:
CreateObject("MSComDlg.CommonDialog")
Vill du sen spara undan resultatet av browsningen så kan du använda registerfuktioner av typen:
GetObject("winmgmts://./root/default:StdRegProv")
Bättre än så kan jag inte svara eftersom jag inte riktigt kan visualisera vad det är du vill göra. Vill du bara starta ett gäng program så kan du väl lika gärna hårdkoda dem i VBS-filen? Så himla ofta ändras de väl inte?
x.run ("c:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE")
x.run ("c:\Program\Inventor\ ..")
' osv ..
TrumpfMedlem sedan feb. 2004213 inlägg Jo jag använder visa program dagligen.
Vår nätverkstekniker vill ha ej dessa i autostart.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Inte för att det har med Visual Basic att göra men kan det här hjälpa dig?