webForumDet fria alternativet

spara datagrid2

3 svar · 232 visningar · startad av Nöff

NöffMedlem sedan nov. 2003569 inlägg

Hej jag har ett datagrid som kommer från en accessdatabas, jag vill att datagridet ska uppföra sig precis som accessdatabasen, dvs spara allt jag skriver direkt, så jag tänkte skapa mig en händelsehanterare på datagrid:et som sparar hela tiden så fort man är klar precis som i access. Men det finns ju så himla många händelser på ett datagrid, vilken är bäst att använda tror ni?

använde dataGrid1_MouseLeave , dataGrid1_CurrentCell och och dataGrid1_Click

GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg

Låter som att du borde lyssan på eventet från controllen i datagriden och inte på event från datagriden.

Säg att du har en textbox i din datagrid som du ändrar ett värde på, då borde du uppdatera din databas när detta fält ändrar sitt värde, och inte på något event från datagriden.

- Magnus

dataGrid1_CurrentCell är när någon skriver något i en cell :e

Men tyvärr räcker inte detta eftersom man måste göra en setdatabindning i runtime för att den sista raden ska bindas ihop med det datatable som är kopplad till datagrid:et. och sätter jag databindningen i currentcell kan man man inte skriva något i cellen, så i currentcell får jag nöja mig med att spara, jag sätter databindningen i mouseclick istället. Och asp.net:s datagrid är fungerar inte likadant som winforms ;)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)