Alltså, om man klickar på Tabb 2 så ska man gå till en viss sida och därefter visa menyalternativen som ligger under respektive tabb. Datakällan är en xml-fil i formatet:
Det svåra är att veta vilken tabb som är "aktiv". Om man exempelvis står på sidan user.password.aspx - hur gör jag då för att veta att det är Tabb 2 som är aktiv?
Tips och förslag mottages tacksamt (har pulat med en DataTable som jag loopar igenom kors och tvärs, men ger bara mer krångel än lösningar)! :)
Request.Url.ToString() eller Request.RawUrl är det väl bara att jämföra med?
Det jag tycker är absolut snyggast är att använda XmlSerialization, du skapar då alla dina klasser, t.ex en som heter Page och har variablerna title och url. På så sätt kan du i dina klasser ha funktioner som väljer/sorterar osv. Bara ett litet tips.
Request.Url.ToString() eller Request.RawUrl är det väl bara att jämföra med?
Problemet är inte att jämföra, utan att ta fram vilken tab som är aktiv. Om jag står på sidan user.password.aspx vill jag veta att det är Tabb 2 som är aktiv. Man går alltså upp en nod och kollar vilken <tab> som aspx-filen ligger under.
renholm skrev:
Det jag tycker är absolut snyggast är att använda XmlSerialization, du skapar då alla dina klasser, t.ex en som heter Page och har variablerna title och url. På så sätt kan du i dina klasser ha funktioner som väljer/sorterar osv. Bara ett litet tips.
Ska ta en titt på det! :)
400 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e