fredrikMedlem sedan dec. 19991 082 inlägg
Jag har en webservice där jag har en metod som returnerar en array av typen "Object". (Varje post i arrayen innehåller dock en .NET-klass).
Jag använder sen denna webservice från COM mha Soap-Toolkit.
När jag testar i VB6 så funkar allt perfekt om jag deklarerar min Array som "Object".
Men i ASP3 finns ju bara "Variant", och funkar det inte...
Frågan är alltså:
Kan jag deklarera min datatyp i Webservicen till något annat som skulle funka att ta emot som variant i VB6/ASP?
...eller måste jag bygga en wrapper-klass i VB6...?
asmodieMedlem sedan jan. 2004730 inlägg
Du kan väll inte köra VB6 kod i VB3? Tror inte VB3 är fram åt kompatibelt. Eller missar jag något?
GladhMedlem sedan maj 20013 024 inlägg
Du kan väll inte köra VB6 kod i VB3? Tror inte VB3 är fram åt kompatibelt. Eller missar jag något?
Varför blanda in VB3. Han pratar om ASP3, där han med stor sanorlikhet använder sig av VBScript som språk.
Kan jag deklarera min datatyp i Webservicen till något annat som skulle funka att ta emot som variant i VB6/ASP?
Tja.. tycker ju inte att din Webservice skall behöver anpassa sig till din ASP-kod. Så mitt förslag blir sm du är inne på, att bygga en VB6-komponent som tar emot din objekt-array och skickar den vidare som en variant till ASP sidan.
- magnus
fredrikMedlem sedan dec. 19991 082 inlägg
Gladh: Ja, jag antar att det är så jag får göra här. Grejen är också att jag vill att min Webservice (API mot systemet) ska vara kompatibelt med så många programmeringsspråk som möjligt. Men jag antar att ur en OO-synvinkel vore det bästa att returnera en array av det aktuella objektet.
asmodie: VB3...?