joupMedlem sedan feb. 2002116 inlägg Tjenare,
Har lite problem med .NET och #C. Jag har en knapp, och man kan trycker på knappen så skall den göra lite grejer (i detta fall logga in en användare) och "reloada"-sidan. För att lösa detta har jag gjort såhär
Response.Redirect(Request.ServerVariables["SCRIPT_NAME"]);
Problemet är att om man står på t.ex. forum.aspx?forumid=1 så skickar jag bara vidare till forum.aspx. Den "tappar" helt enkelt querystringarna. Hur gör man för att lösa detta?
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Response.Redirect(Request.ServerVariables["HTTP_REFERER"]);
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg HTTP_REFERER är den refererande sidan, så det funkar inte.
Kan du inte använda ett vanligt postback-formulär med en <asp:button> eller liknande? På så vis kommer sidan att laddas om automatiskt när du kör en funktion, och alla querystrings behåller sitt värde.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Man borde väl kunna konkatenera ihop SCRIPT_NAME och QUERY_STRING?
Response.Redirect(Request.ServerVariables["SCRIPT_NAME"]+"?"+Request.ServerVariables["QUERY_STRING"]);
asmodieMedlem sedan jan. 2004501 inlägg Hur anropar man det då. Skriver man Page_Load() så får man error saknas argument.
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Response.Redirect(Request.RawUrl) bör göra tricket :)
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg En fråga, varför göra en Redirect överhuvudtaget? Det ska räcka med en PostBack om du i knappfunktionen lägger in de saker som skall göras (inloggning och ändring av de delar av sidan som blir annorlunda efter inloggning).
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Nä, ge upp ska man aldrig göra. ;)
Klart vi löser det här.
Exakt vad är det du försöker göra och varför måste du göra en Redirect?