Tjena har en fråga. finns det nån som kan hjälpa mig med hur jag gör en bygg din egen dator sida med funktioner som får sidan att uppdatera sig efter varje val i en <select>lista ?
Hoppas nån kan hjälpa mig med detta råkade lova en kille att jag skulle försöka fixa det. ooops. =)
hehe inte allt för många frågor....
1.ja alla val ska tas från databas och dom e redan klara det jag har problem med är just att vid varje val på select listan så vill dom ha automatisk uppdatering på sidan med priset längst ner på sidan som också uppdateras vid varje komponent val.
om jag bara får den biten så kan jag säkert fixa resten själv . :D
Om det är på samma sida så kan du enkelt plocka ut vilken rad som är vald i en select och bygga om konfigurationen varje gång någon väljer något. Dock måste den aktuella konfigurationen sparas antingen i databasen, sessionen eller någon sorts cache mellan postbacks.
I annat fall förslår jag att du skickar en querystring med id:t på artikeln till "datorsidan" och där plockar fram info från databasen med hjälp av det id:t och sen bygger upp datorkonfigurationen.
Har fortfarande inte riktigt förstått strukturen på dina sidor så jag kan inte ge ett precisare svar