webForumDet fria alternativet

Skapa Indigo-program utan Longhorn?

.NET

2 svar · 240 visningar · startad av Vimp

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg
Frågan#1

Jag satt precis och läste en artikel på MSDN som handlar om hur man skapar Indigo-program i VS.NET Whidbey.

När jag satt och läste kom jag att tänka på en sak.. Går det att skapa dessa program i t.ex. Win XP om man har VS.NET Whidbey?
Då det går att köra VS.NET Whidbey i t.ex. Win XP är det förmodligen möjligt att koda dessa program i det, men går det köra dem där fastän Indigo är skapat för Longhorn? :q

Sen undrar jag även vilken som är den billigaste MSDN Subscription:en som innehåller Longhorn + VS.NET Whidbey?

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Vimp skrev:

Då det går att köra VS.NET Whidbey i t.ex. Win XP är det förmodligen möjligt att koda dessa program i det, men går det köra dem där fastän Indigo är skapat för Longhorn?

Jag fattar det som att om du har både Longhorn SDK:en och det separata "Indigo-toolkitet" (ej släppt än) för XP så kan du både bygga och köra på XP (och W2k3). Förmodligen även utan Whidbey.

To access these templates, you need to first install the PDC release of Visual Studio .NET Whidbey, and then install the Longhorn SDK.

Källa

Indigo will also be available as a separate download for Windows XP and Windows Server™ 2003.

Källa

Dock (som alltid när det gäller olika operativ):

A small number of advanced features or optimizations of Indigo may only be available on Longhorn due to intrinsic differences between the various operating systems.

Källa

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Tack så mycket för svaren!

Till andra frågan..

Vimp skrev:

Sen undrar jag även vilken som är den billigaste MSDN Subscription:en som innehåller Longhorn + VS.NET Whidbey?

Kan man få någon MSDN Subscription med studentlicens?

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)