Jag försöker avmarkera ett redan valt datum i en kalender (genom att klicka på samma datum) men hittar inte någon lösning. Problemet är att det bara är dayrendern som körs när man klickar på ett redan valt datum. Jag har försökt lösa det genom att sätta en bool i SelectedChange (som ju bara körs när man markerar ett datum som INTE är valt) och sedan i dayrendern kolla om den är true eller inte.
Detta fungerar så länge jag inte byter månad eller väljer ett datum äldre än dagens. Jag vill dessutom kunna markera samma datum igen som jag nyss avmarkerade och det går ju inte heller med ovanstående kod utan en massa extra gojja och när jag dessutom försöker kombinera den här koden med lite annan funktionalitet så får jag en massa konstiga problem som jag inte lyckats lösa.
Det MÅSTE ju finnas något enklare sätt att avmarkera ett redan valt datum i en kalender, det borde ju inte vara så svårt???
Istället för att bara använda kalenderns SelectedDate så använder jag en egen session när jag växlar mellan olika datum. Om kalenderns valda datum är lika med sessionens datum så sätter jag sessionen till null, om den är null så sätter jag den till det valda datumet (för att kunna kryssa i och ur samma datum). När sessionen är satt eller tömt sätter jag kalenderns egna selected date till DateTime.MinValue (annars kommer den ju alltid att vara markerad).
I dayrendern kan jag sedan kolla om sessionen finns och då sätta en bakgrundsfärg så det ser ut som datumet är markerat (fast det ju egentligen inte är det, selected date är ju minvalue):