Har ett registreringsformulär på sidan, registrera.aspx. Denna sida bakas in i index.aspx mha Server.Execute() och när jag sänder datan så skickas man till *hemsida*/registrera.aspx. Pga av detta finns det en Response.Redirect() på sidan som skickar en tillbaka till registersidan via indexsidan med antinget ett välkommen eller felmeddelande.
Det jag vill nu är att fälten skall vara ifyllda ifall registreringen gick fel men eftersom jag skickat personen vidare har viewstate funktionen gått förlorad.
Har jag angripit problemet fel med Response.Redirect() eller får användaren bara leva med att fylla i allt igen?
Nu kan man fråga sig varför du använder en sådan föråldrad metod som server.execute när det finns finare och lite mer smidigare saker att förfoga över. För detta relativt krångliga sätt finns det emellertid en lösning, User Controls!
Låt då säga att du har index.aspx och sedan vill ladda in ett registeringsformlär, detta formulär placeras då i User Controlen registera.ascx som sedan kan laddas in dynamiskt eller direkt via "ASPNET koden".