trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Har en känsla av att nedanstående kan skrivas betydligt enklare:
IDbCommand comm1 = ConnectionFactory.makeCommand(conn, "delete from gangsters where Xusrid = " + Int32.Parse(User.Identity.Name) + "");
comm1.ExecuteNonQuery();
IDbCommand comm2 = ConnectionFactory.makeCommand(conn, "delete from weapon where Xusrid = " + Int32.Parse(User.Identity.Name) + "");
comm2.ExecuteNonQuery();
IDbCommand comm3 = ConnectionFactory.makeCommand(conn, "delete from consigliere where Xusrid = " + Int32.Parse(User.Identity.Name) + "");
comm3.ExecuteNonQuery();
IDbCommand comm4 = ConnectionFactory.makeCommand(conn, "update assets set Xcash = " + startcash + ", Xrespekt = " + startrespekt + ", Xgangstrar = " + startgangstrar + " where Xusrid = " + Int32.Parse(User.Identity.Name) + "");
comm4.ExecuteNonQuery();
Sedan undrar jag hur man ska kunna köra något i denna stilen på ett bra sett.
for (int i = 4; i <= redigera; i++) {
IDbCommand comm+i = ConnectionFactory.makeCommand(conn, "delete from consigliere where Xusrid = " + Int32.Parse(User.Identity.Name) + "");
...
}
JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg JAg brukar lösa sådant i databasen med cascading deletas och triggers :)
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Eller göra en Stored Procedure av det.
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Någon som kan posta kod som fungerar mysql?
JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg Hmm... Då tror jag inte att det går att göra som vi föreslår.
Det finns inga stored procedures ännu i mysql - men snart! :)
Vet inte om/hur det är med stöd för triggers.
Annars får du nog göra ungefär som du gör...
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg
Jon skrev:
Hmm... Då tror jag inte att det går att göra som vi föreslår.
Det finns inga stored procedures ännu i mysql - men snart! :)
Vet inte om/hur det är med stöd för triggers.
Annars får du nog göra ungefär som du gör...
Ungefär som ja gör? ;) Koden längst ned fungerar inte alls och den ovanför ser halvhiskelig ut.
Har för mig att jag läst att SP kommer i 5.0 och trigger i 5.1. :)
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Skrev ihop ett program för ett tag sen, ett halvår, eller något. Grafikst gränssnitt som kopplar upp sig mot mysql:n och där väljer man tabeller och kolumner och gör sql-frågan. Sedan har jag lite olika "datalager" och genererar kod till dessa i programet. Sen är det bara att klippa ut och klistra in. Funkar finfint!