webForumDet fria alternativet

IFrame

6 svar · 340 visningar · startad av Daniel78

Daniel78Medlem sedan jan. 2001200 inlägg

Hej!

Kan man öppna en IFrame från en länk, länken finns på samma sida, utan att ha något namn på själva IFramen? Normalt så använder man ju target i länken med Iframens namn.

I mitt fall så skrivs IFramens tagg ut genom CodeBehind (ASP.NET) utan något namn attribut och jag har inte tillgång till källkoden annars hade det varit enkelt att ändra.

God Jul :birp

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Borde det inte med javascript gå att göra något liknande:

<script>
function subm(){
document.forms[0].target=frames[0];
document.forms[0].submit();
}
</script>

Det enda som jag kan styra över är det som hamnar inne i attributet target="...." i länken. Allt annat produceras CodeBehind så jag har tyvärr inte så mycket möjligheter att lägga till Javascripts och sådant. :l

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Men är inte iframen tilldelad något namn alls?

Nix, inget namn är tilldelat, vilket gör mig lite frustrerad. :x

Och eftersom jag inte har tillgång till källkoden kan jag inte ändra i .dll filen så att även ett namn attribut ska skrivas ut i iframe taggen.

Finns det inget default namn man kan anropa en iframe typ target="iframe[0]"?

Kan man kanske lägga ett namn i en .css fil, t ex

.iframe
{
   name: frame1;
}
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Man kan inte påverka dokumentets struktur (taggar med tillhörande attribut) med CSS.

Man kan inte infoga Javascript i ett target-attribut (jo man kan - men Javascriptkoden körs aldrig ;) ).

Skulle tro att du har bättre möjligheter att få Svar/Uppslag om lösningar på detta i ASP.NET-forumet ;)

Tråden flyttas från HTML, XHTML & CSS

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Det finns inte ens ett Id på iframen? man brukar kunna använda sådana i Javascript för att komma åt framen och ladda om dess sida.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)