men får: file must be the name of the assembly + exe or dll.
Riktigt konstigt iom att jag skrivet "mydata.dll"
Någon som vet hur man fixar sådant här?
Sedan tycker jag att det verkar konstigt att man ska behöva hålla på med detta öht i .NET. Är det inte meningen att man ska slippa att böka med komponenter som ska installeras etc etc. :q
1. Kopiera DLL:en rent fysiskt så att den finns i båda applikationernas bin-mappar. Isåf fall behöver du inte göra mer. Nackdelen blir att samma DLL finns på mer än ett ställe i fall du måste kompilera om den.
2. Lägg den i GAC:en med gacutil (precis som du gör). Det enda du måste tänka på är att DLL:en isåf måste vara signerad:
regasm ska du inte blanda in öht (om du inte vill kunna använda DLL:en från icke-.NET-applikationer).
trexter skrev:
Sedan tycker jag att det verkar konstigt att man ska behöva hålla på med detta öht i .NET. Är det inte meningen att man ska slippa att böka med komponenter som ska installeras etc etc.
Nja .. Tanken är väl att alla versionsproblem ska gå att lösa. Inte att det ska vara mindre bökigt att lösa dem. Det kan tvärtom bli hur komplext som helst.
Nu blir jag lite osäker när det inte är CB, men om vi antar att din assembly heter DinAssembly.dll och att det i den finns ett namespace som heter DittNamespace så borde det väl räcka med: