Skriver ut min meny med hjälp av en datalist och när jag klickar med högerknapp "oncontextmenu" så öppnar jag en modal dialogruta som ska innehålla egenskaper för denna länk så med andra ord vill jag skicka med id´t på länken från "parent" fönstret till "child" fönstret för att sedan kunna hämta tillhörande egenskaper från databasen. Någon som har en idé eller två hur jag ska lösa detta. Tacksam för svar
querystring i modaldialog
1 svar · 214 visningar · startad av maqe
Tänkte försöka beskriva mitt problem lite bättre här.
I min datalist har jag en asp:Hyperlink som hämtas ur databas på detta sätt.
<asp:HyperLink id=menulink style="padding-top:3px" Runat="server" Height="19" Text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "menuname")%>' NavigateUrl='<%# "default.aspx?contents=" + DataBinder.Eval(Container.DataItem, "linkname")%>'>
</asp:HyperLink>
I asp:hyperlink vill jag lägga till oncontextmenu="showProperties();return false;" som kallar på funktionen showProperties()
Vad jag sedan vill ska hända är att när mitt dialog fönster öppnas så ska "id" för den aktuella menylänken jag högerklickade på skickas med upp till dialogen.
Någon som har en lösning eller någon fundering på hur man kan göra? Man kanske måste göra på ett helt annat sätt för att få det att fungera. Tacksam för svar.