webForumDet fria alternativet

när jag jobbar med code behind

.NET

1 svar · 244 visningar · startad av Smultron

Medlem sedan juli 2002423 inlägg
Frågan#1

Jag gör en sida i ASP.NET C# och just nu har jag ett problem, jag har en knapp som när man trycker på den ska man sätta alla paneler till Visible= false;
finns det något bra för att göra det, nu måste jag sätta varje panel till false för sig....

jag jobbar med att försöka göra om en .aspx sida till codebehind också, hur ska jag göra med denna koden för att få den att fungera som codebehind?

<script language="C#" runat="server">
			void butt_company_down( Object Sender, EventArgs ea)
			{
				pan_company.Visible= true;
				pan_occupies.Visible= false;
				pan_payment.Visible= false;
				pan_customers.Visible= false;
				pan_prod.Visible= false;
			}	

void butt_occupies_down( Object Sender, EventArgs ea)
			{
				pan_company.Visible= false;
				pan_occupies.Visible= true;
				pan_prod.Visible= false;
			}	

void butt_payment_down( Object Sender, EventArgs ea)
			{
				pan_payment.Visible= true;
				pan_prod.Visible= false;
			}	

void butt_customers_down( Object Sender, EventArgs ea)
			{
				pan_customers.Visible= true;
				pan_prod.Visible= false;
			}	

void butt_prod_down( Object Sender, EventArgs ea)
			{
				pan_prod.Visible= true;
			}	

</script>

<form id="Form1" method="post" runat="server">
			<asp:Button id="butt_occupies" OnClick="butt_occupies_down" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 112px; POSITION: absolute; TOP: 96px"
				runat="server" Text="Anställda" Font-Names="Tahoma" Font-Size="11px" Width="90px"></asp:Button>
			<asp:Panel id="pan_payment" style="Z-INDEX: 110; LEFT: 24px; POSITION: absolute; TOP: 128px"
				runat="server" Width="440px" Font-Size="11px" Font-Names="Tahoma" Height="400px" Visible="False">Lönepanelen</asp:Panel>
			<asp:Panel id="pan_prod" style="Z-INDEX: 109; LEFT: 24px; POSITION: absolute; TOP: 128px"
				runat="server" Width="440px" Font-Size="11px" Font-Names="Tahoma" Height="400px" Visible="False">Produkt panelen</asp:Panel>
			<asp:Button id="butt_payment" OnClick="butt_payment_down" style="Z-INDEX: 104; LEFT: 376px; POSITION: absolute; TOP: 96px"
				runat="server" Text="Löner" Font-Names="Tahoma" Font-Size="11px" Width="90px"></asp:Button>
			<asp:Button id="butt_productions" OnClick="butt_prod_down" style="Z-INDEX: 103; LEFT: 288px; POSITION: absolute; TOP: 96px"
				runat="server" Text="Produktioner" Font-Names="Tahoma" Font-Size="11px" Width="90px"></asp:Button>
			<asp:Button id="butt_customers" OnClick="butt_customers_down" style="Z-INDEX: 102; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 96px"
				runat="server" Text="Kunder" Font-Names="Tahoma" Font-Size="11px" Width="90px"></asp:Button>_
			<asp:Button id="butt_company" OnClick="butt_company_down" style="Z-INDEX: 100; LEFT: 24px; POSITION: absolute; TOP: 96px"
				runat="server" Text="Företag" Font-Names="Tahoma" Font-Size="11px" Width="90px"></asp:Button>
			<asp:Panel id="pan_occupies" style="Z-INDEX: 106; LEFT: 24px; POSITION: absolute; TOP: 128px"
				runat="server" Width="440px" Font-Size="11px" Font-Names="Tahoma" Height="400px" Visible="False">Antsällda Panelen</asp:Panel>
			<asp:Panel id="pan_company" style="Z-INDEX: 105; LEFT: 24px; POSITION: absolute; TOP: 128px"
				runat="server" Width="440px" Font-Size="11px" Font-Names="Tahoma" Height="400px" Visible="False">Företagspanelen</asp:Panel>
			<asp:Panel id="pan_customers" style="Z-INDEX: 108; LEFT: 24px; POSITION: absolute; TOP: 128px"
				runat="server" Width="440px" Font-Size="11px" Font-Names="Tahoma" Height="400px" Visible="False">Kund panelen</asp:Panel>
		</form>
Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Det här skall ordna problemet med panelerna.

private void Page_Load(Object sender, EventArgs e)
{
   if(!IsPostBack)
   {
      ViewState["panel"] = "1";
      pnl1.Visible = true;
   } 
}

void change_panel(Object sender, EventArgs e)
{
   //Hide current visible panel
   ((Panel)Page.FindControl("pnl" + ViewState["panel"].ToString())).Visible = false;

//Show chosen panel
   string a = ((Button)sender).CommandArgument;
   ((Panel)Page.FindControl("pnl" + a)).Visible = true;
   ViewState["panel"] = a;
}
<asp:button id="bt1" text="1" commandargument="1" OnClick="change_panel" runat="server" />
<asp:button id="bt2" text="2" commandargument="2" OnClick="change_panel" runat="server" />
<asp:button id="bt3" text="3" commandargument="3" OnClick="change_panel" runat="server" />
<asp:button id="bt4" text="4" commandargument="4" OnClick="change_panel" runat="server" />

<asp:panel id="pnl1" visible="false" runat="server">
aaa
</asp:panel>
<asp:panel id="pnl2" visible="false" runat="server">
bbb
<asp:panel id="pnl3" visible="false" runat="server">
ccc
<asp:panel id="pnl4" visible="false" runat="server">
ddd
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)