jag använde mig av guiden i denna tråden
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=47344
jag e totalt nybörjare på .net och fattar noll!
får följande fel :
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
D:\Program\Delade filer\System\Ole DB\oledb32.dll
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.IO.FileNotFoundException: D:\Program\Delade filer\System\Ole DB\oledb32.dll
Source Error:
Line 15: ' Fyll ett DataSet.
Line 16: dim ds as DataSet = new DataSet()
Line 17: objCmd.Fill(ds, "test")
Line 18:
Line 19: ' Välj en DataView och bind till serverkontrollen.
Source File: d:\inetpub\wwwroot\dot net\visadata.aspx Line: 17
Stack Trace:
[FileNotFoundException: D:\Program\Delade filer\System\Ole DB\oledb32.dll]
System.Diagnostics.FileVersionInfo.GetVersionInfo(String fileName) +1480
System.Data.Common.ADP.GetVersionInfo(String filename) +105
System.Data.Odbc.OdbcGlobalEnv.GetGlobalEnv() +544
System.Data.Odbc.OdbcConnection.Open() +185
System.Data.Common.DbDataAdapter.QuietOpen(IDbConnection connection, ConnectionState& originalState) +44
System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +304
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +77
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, String srcTable) +36
ASP.visadata_aspx.Page_Load(Object obj, EventArgs e) in d:\inetpub\wwwroot\dot net\visadata.aspx:17
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +731
--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.573; ASP.NET Version:1.1.4322.573