Tjenare.
Jag vet inte vad jag gör för fel??Jag har denna Datagrid
[red]
<asp:datagrid id='gridCart' runat='server' cssclass='gridCart' headerstyle-cssclass='cartHeader' autogeneratecolumns='false' onitemdatabound='BoundCartItem'>
<columns>
[b]<asp:templatecolumn headertext=' ' headerstyle-width='20px'>
<itemtemplate>
<asp:checkbox runat=server id='delete'/>
</itemtemplate>
</asp:templatecolumn>[/b]
<asp:boundcolumn datafield='ProductName' headertext='Produkt' itemstyle-cssclass='bottom' headerstyle-font-size=18px/>
<asp:boundcolumn datafield='UnitCosts' headertext='kr/port' itemstyle-cssclass='bottom' headerstyle-font-size=18px itemstyle-horizontalalign=Right headerstyle-horizontalalign=Center itemstyle-verticalalign=Bottom />
<asp:templatecolumn headertext='Portioner' itemstyle-cssclass='bottom' itemstyle-horizontalalign=Right headerstyle-horizontalalign=Center headerstyle-font-size=18px>
<itemtemplate>
<asp:dropdownlist id='ddlPort' runat='server' visible='false'/>
<asp:textbox id='txtPort' runat='server' visible='false' />
</itemtemplate>
</asp:templatecolumn>
<asp:templatecolumn headertext='kostnad' itemstyle-cssclass='bottom' headerstyle-font-size=18px itemstyle-horizontalalign=Right headerstyle-horizontalalign=Center itemstyle-verticalalign=Bottom>
<itemtemplate>
<asp:label runat='server' id='TotalCosts' />
</itemtemplate>
</asp:templatecolumn>
<asp:boundcolumn datafield='ProductPortions' visible='false' />
<asp:boundcolumn datafield='Quantity' visible='false' />
<asp:boundcolumn datafield='CartId' visible='false' />
</columns>
</asp:datagrid>
[/red]
Det är den feta biten som blir knas.
BoundCartItem ser delvis utså här
[red]
public void BoundCartItem(object sender, DataGridItemEventArgs e)
{
switch(e.Item.ItemType)
{
case ListItemType.Item:
case ListItemType.AlternatingItem:
Control _chkDelete = e.Item.FindControl("delete");
if(_chkDelete != null)
{
CheckBox chkDelete = (CheckBox)_chkDelete;
chkDelete.Attributes.Add("onclick", "javascript:if(!confirm('Vill du plocka ur "+ e.Item.Cells[1].Text +" ur din varukorg?')){return false;}");
}
...
...
...
[/red]
Nu till problemet koden som ASP.NET producerar blir denna:
[red]
<td>
<span onclick="javascript:if(!confirm('Vill du plocka ur Festbricka ur din varukorg?')){return false;}"><input id="gridCart__ctl2_delete" type="checkbox" name="gridCart:_ctl2:delete" /></span>
</td>
[/red]
Alltså den slänger in en <span>. Varför och hur kan jag göra för att den ska lägga till onclick i input-taggen.
Jag vill tillägga att sidan fungerar som den ska och att den reagerar "rätt" på oncklick men det är väll inte korrekt HTML att göra på detta viset?
Mv icaaq