DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg En default sida när man skapar en ny .aspx sida i vs.net 2003 ser ju ut som nedan.
<%@ Page language="c#" Codebehind="grr.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="grr.grr" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<html>
<head>
<title>grr</title>
<meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
<meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#">
<meta name=vs_defaultClientScript content="JavaScript">
<meta name=vs_targetSchema content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
</head>
<body MS_POSITIONING="GridLayout">
<form id="Form1" method="post" runat="server">
</form>
</body>
</html>
Frågan jag har är vart hittar jag denna template så jag kan ändra den eller byta ut den mot en annan?
Hej!
Du får nog gå in i Visual Studio-mappen under C:\program och leta dig fram till templates och där leta efter filen som är satt som template. Väl inne i den filen så ändrar du och sparar och voila - du har din anpassade template.
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Har letat, men hittar inget.
Vad konstigt. Om man använder ASP.NET Web Matrix så finns det en template-katalog i vilken man kan gå in och ändra i templates så som man vill ha dem.
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Hittar var man ändrar .cs, .css, htm, .xml med flera, men inte .aspx. Så om någon vet...
Jag tror att det är här man ändrar
E:\Microsoft Visual Studio .NET\VC#\VC#Wizards\CSharpWebAppWiz\Templates\1033
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Det var nästan rätt andreas. :) Skulle vara "C:\Program\Microsoft Visual Studio .NET 2003\VC#\VC#Wizards\CSharpAddWebFormWiz\Templates\1033"