webForumDet fria alternativet

Avinstallerat .NET

22 svar · 591 visningar · startad av magnusfernstrom

magnusfernstromMedlem sedan mars 20033 686 inlägg

Dammit verkar som ja har avinstallerat .NET typ om de går eller nåt liknande i alla fall! Jag kan nämligen inte logga in, varken på brinkster eller på Hotmail!
Hjälp vad ska jag göra
e de Internet Explorer som ska installeras om eller e det något som ska hämtas?

Mvh

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Jag förstår inte vad .Net Framework:et har att göra med Hotmail eller Brinkster!? :q

Fan vet jag! :D men ja vet en sak i alla fall skiten funkar inte :(
Men men varför funkar det inte? Trodde de va nåt me de eftersom de stod något om det innan! när jag avinstallerade nåt!
Fan måste jag nu installera om Windows...verkar så *suckar*
de e bara problem med datorer!

Om nån vet vad jag snackar om svara gärna!

Mvh

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Om du bara talar om lite mer sansat vad problemet är kan nog hjälp komma till din undsättning...

Vad är det som inte fungerar?
Varför tror du att du måste installera om Windows?

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Hr Fernström, går du på tabletter eller piller? ;)

Du yrar o svär bara mer o mer nu på sista tiden. :)
Som sagt, sansa dig och försök att posta i rätt forum så lär du nog kunna få ett bättre svar.
Liksom:

Trodde de va nåt me de eftersom de stod något om det innan!

Är inte mycket att gå på...

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Om denna tråd... lol

solbulle skrev:

Hr Fernström, går du på tabletter eller piller? ;)

:e :e

Berätta lite vad du får för fel så kanske vi kan hjälpa dig lättare ;)

knarkaren skrev:

Jag kan nämligen inte logga in, varken på brinkster eller på Hotmail!

Glömt lösenorden kanske? :p

Jag vill först uräkta för svordomar coh virriga förklaringar här kommer hela historien:
Jag har nu inskaffat en ny dator och det första vi upptäckte när vi kom hem var att den ena hårdisken inte var installerad! När detta var fixat var att grafikkortet inte var det rätta! Efter långa diskussioner kom vi till slut överens om att vi skulle strunta i att byta grafikkortet, men när jag kommer dit och frågar om vilket program som följer med så får jag veta att man inte kan spela in från tv till data utan endast från data till tv! Den försäljare vi har yrar mer och mer och kan knappt svenska. Jag struntar även i denna kabel och tar ut min rabatt på CDRW skivor eftersom jag inte vågar lite på honom han glömmer nämligen bort det han säger också! Och när sedan allt var bra (trodde jag) började bredbandet sega nåt förskräckligt och kunde inte visa google ibland eftersom den tog för lång tid och ladda! Nu har jag ringt och dom ska komma på torsdag. (Jaaa juste Office var försenat också :D så de har ja inte än på ett tag) Nu står det att den inte hittar något kort (D-Link wireless card) men jag kan ändå surfa (Förklara det)?

Jaja nu till problemet:
När jag nu går in på internet explorer och ska gå in på någon sida med inloggning mm går det ej att logga in:
Hotmail: kan jag logga in på men när jag är inne och trycker på Inbox kommer jag till startsidan men det står inget om att ja ska logga in igen eller nåt om fel lösenord!

Brinkster: Jag kommer tillbaks till startsidan när jag trycker på loginknappen!

Så nåt är fel, och jag gissar bara vilt just nu.

Mvh

Dubbel.

magnusfernstrom skrev:

Nu står det att den inte hittar något kort (D-Link wireless card) men jag kan ändå surfa (Förklara det)

Kan bero på att du inte använder trådlöst utan använder kabel, därför behöver du inte wlan kortet ;) (antar detta iaf)

btw, morgonen? :q
Långt dit än... ;)

RickardMedlem sedan maj 2001287 inlägg

ehrm.

Jag har två råd.

1. Lämmna tillbaka datorn till butiken och få pengarna tillbaks.
2. Investera pengarna i en svenska kurs för rättstavning, och på samma gång kan du nog också leta upp en kurs för hur man tar reda på VAD man har för problem (oavsett om det är tv'n datorn eller mobeltelefonen)

Förlåt om jag är lite hård, men snälla, dina inlägg är lite väl virriga, verkar ligga i fel forum och du använder mer svordomar än en sjökapten och borstbindare tillsammans.

Sansa dig lite och ta reda på VAD du har för problem tills nästa gång.

Vad du hade för problem med grafikkortet, tvkabel och cdrw skivor, hör ju inte till ditt egentliga problem.

Pröva med och läs hela innan du börjar härja i denna tråd!

Språkkurs?

*hmmm*

Rickard skrev:

1. Lämmna tillbaka datorn till butiken och få pengarna tillbaks.
2. Investera pengarna i en svenska kurs för rättstavning, och på samma gång kan du nog också leta upp en kurs för hur man tar reda på VAD man har för problem (oavsett om det är tv'n datorn eller mobeltelefonen)

Förlåt om jag är lite hård, men snälla, dina inlägg är lite väl virriga, verkar ligga i fel forum och du använder mer svordomar än en sjökapten och borstbindare tillsammans.

Sansa dig lite och ta reda på VAD du har för problem tills nästa gång.

Vad du hade för problem med grafikkortet, tvkabel och cdrw skivor, hör ju inte till ditt egentliga problem.

Några mer kommentarer om MIN svenska?

Kan bero på att du inte använder trådlöst utan använder kabel, därför behöver du inte wlan kortet (antar detta iaf)

Nepp jag har nämligen bara ett kort i min dator och själva basen står i ett annat rum inkopplad i en annan dator! så det tror jag inte...

Haha nu kan jag ju också logga in här på Webforum men ja kan ju i alla fall svara skomt

magnusfernstrom skrev:

Haha nu kan jag ju också logga in här på Webforum men ja kan ju i alla fall svara skomt

Vad sägs om att sova lite och titta på det imorgon ;)

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Du har inte klickat så att du inte tillåter dig själv komma in. Första gången man skall logga in någonstans så kommer det ju upp någon fråga om du klickat nej eller ja där kan det ju bero på

SöderlundMedlem sedan juli 20031 505 inlägg

Kan det ha nått att göra med sekretessnivån för Internet, den kanske är för hög?

Verktyg/Internet-alternativ/Sekretess

OK tack....
jag har nu sovit på det, ska kolla hur det blir nu.

Återkommer om det blir problem.

Mvh

Går ej! jag tog på lägsta nivå på sekretess men de funkar inte!

Du har inte klickat så att du inte tillåter dig själv komma in. Första gången man skall logga in någonstans så kommer det ju upp någon fråga om du klickat nej eller ja där kan det ju bero på

Men det har funkat förut vettu ;)

Fixat!
Det var brandväggen som strulade.
Det stod i alla fall att DirectX inte skulle tillåtas haha

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)