Hej!
Har tvåfrågor här som jag mycket gärna vill ha svar på :OO
1. Vilket kommando använder man när mitt program skall starta ett nytt program?
2. Finns det något kommando som kan styra musen (rörelse och klickning) och tangentbordet efter angivna direktioner?
Tack på förhand! :bire
Ok, men hur skriver man in filen då?
Om vi säger att programmet heter katt, skriver man då såhär?
Process.Start(D:\Program\katt)
Eller är det något mer? (Sitter på jobbet nu och kan inte testa, måste gardera mig inför kvällens drabbningar :) )
Och musen då? Eller det är helt omöjligt kanske...
TACK ÄNDÅ!! :)
kahlinMedlem sedan juli 20032 inlägg Det finns flera olika sätt att använda Process.Start() på, sättet du beskriver är ett av dom. Se http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemDiagnosticsProcessClassStartTopic.asp för mer info.
Att styra musen och tangentbordet är knivigare, särskilt om du använder C#. Då måste du använda interop och anropa vanliga Windows-metoder i user32.dll. Se t.ex. info om mouse_event() på http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/userinput/mouseinput/mouseinputreference/mouseinputfunctions/mouse_event.asp.
Ok, tack!! :)
Men jag använder inte C# utan Visual Studio .NET eller det är kanske samma kod, jag har ingen koll alls på C#.
Förresten, vilket programmeringsspråk rekommenderar du om jag ska göra ett program som använder musen och tangentbordet mycket?
kahlinMedlem sedan juli 20032 inlägg Om du söker på mouse_event() på google så borde du kunna hitta exempel på hur man använder den i C++ eller C.
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Figgchen skrev:
Men jag använder inte C# utan Visual Studio .NET eller det är kanske samma kod, jag har ingen koll alls på C#.
Eftersom att C# är en del av VS .Net så är det nog det ja. ;)
Nickemannen
kahlin
nexus86
TACK :D ni har räddat kvällen för mig :)
Fast tro inte att ni blir av med mig så enkelt, jag kommer med mer hemska frågor i morgon ;)