webForumDet fria alternativet

snälla hjälp en n00b

.NET

7 svar · 542 visningar · startad av Figgchen

Medlem sedan juli 200316 inlägg
Frågan#1

Jag har ett stort jävla problem, ska nämligen installera Visual Studio .NET men så när jag ska göra uppgraderingarna är det en som inte funkar.

Microsoft Frontpage 2000 Wec Extensions Client

När man sedan går in i readme filen för att kolla vad som har gått snett står det att den heter något annat:

Microsoft FrontPage 2000 Server Extensions Service Release 1.2

Det står att den fallerar att installeras, men så tänkte jag att det är kanske för att jag kör XP Swe Pro och att den är gjord för en annan sorts. Går in på microsofts hemsida och försöker få ner skiten men inte fan går det. Är det någon vänlig själ som skulle kunna få för sig att hjälpa mig SNÄLLA JAG BER ER PÅ MNIA BARA KNÄN!!!!!!!!!

Sen sa en snubbe att jag måste installera IIS först. Försökte med det, gick rätt bra men sen kom det upp ett meddelande där det stod att filen tsweb1.htm saknades... sökte på diverse ställen men inte fick jag en enda träff :(

MVH en n00b

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Välj en bättre topic så tror jag du får hjälp fortare ;)

Du har Visual Studio .Net som är en av de mest avancerade programmen att utveckla i och du vet inte ens att du måste ha IIS installerat? *suck*

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Qimen skrev:

Välj en bättre topic så tror jag du får hjälp fortare ;)

Du har Visual Studio .Net som är en av de mest avancerade programmen att utveckla i och du vet inte ens att du måste ha IIS installerat? *suck*

Om man vill köra ASP.NET så krävs det ja... annars behövs det dock inte!

Vilket forum ska jag ta då?

Så jag behöver inte hålla på att mixtra med det där IIS?

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Välkommen till wF :D

Eftersom du undrar om hur du ska installera ditt visualstudio.NET tycker ivf jag att detta är rätt forum. Har tyvärr inget svar på din fråga, men jag råkade ut för samma sak när jag tryckte in .NET på min XP-burk.
Eftersom jag endast (temporärt) var ute efter VS.NET - C++ så installerade jag om och valde bort allt annat lulllull. Då fungerade det...

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Har tyvärr inget svar på din fråga, men några tips hur du kan gå vidare. Försök med support.microsoft.com samt https://www.google.com och sök i newsgrupperna, man är sällan ensam om ett problem.

Angående utformandet av ditt meddelande, försök att använda en mer beskrivande rubrik, som Qimen påpekade, samt försök att inte använda svordomar. Välkommen till wF!

Medlem sedan dec. 199921 inlägg

Vad jag minns så går det bra att bara fortsätta efter att man har fått meddelandet om att det inte går att installera.

Tack för alla svar, tyvärr har ni inte hjälpt ngt..MEN en polare hjälpte mig. Vi stötte dock på ett problem, det är nämligen så att jag har min hårddisk uppdelad i två partitioner, på den ena ligger e n d a s t windows och det finns heller inte så mycket mera plats än för just det. När jag sedan skall installera de VB ändrar jag lokaliseringen det ska installeras på, men ändå läggs ca 300 MB på c disken där jag inte har någon plats. På d disken har jag däremot plats i överflöd, går det på något sätt att ändra detta? Och nej, jag kan inte rensa hårddisken och ändra partitionerna.

(Ska inte använda svordommar i fortsättningen)

MVH

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)