webForumDet fria alternativet

läsa in bild som stream

.NET

5 svar · 212 visningar · startad av N-Foe

Medlem sedan juni 200384 inlägg
Frågan#1

Jag skulle vilja ha hjälp med att läsa in en bild som stream. Jag behöver få ett det största värdet på intensiteten i bilden... Har jag väl läst in bilden som stream så borde det bara vara att plocka ut det största värdet i vektorn eller?

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Som stream, menar du då att du ska läsa in bilden under tiden som du undersöker den eller hur menar du? Vilket filformat har bilden? Alla läses in olika. :OO

Medlem sedan juni 200384 inlägg

Nej jag behöver inte läsa in det under tiden. Bilden är tiff-format och jag behöver bara ta reda på största RGB-värdet antar jag. Det borde motsvara största intensiteten i bilden, eller?

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Tiff blir nog lite svårt att öppna. Har letat ett tag nu och fortfarande inte hittat hur man gör. :l

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det bästa vore om man hittade ett bibliotek för tiff-bilder. Att bara läsa in binärt funkar inte utan vidare. Bilden kan vara komprimerad. Den kan också ha lagrat färgerna i en färgtabell. Då är det bara index för färgtabellen som är lagrade på pixlarnas platser. Man kan inte ta för givet att den största intensiteten i färgtabellen verkligen förekommer bland pixlarna.

Medlem sedan juli 20032 inlägg

Liknande problem

Jag har liknanade problem. Jag vill läsa intensiteten i tabellen från en tiff, och vet att intensiteten är mellan svart och vitt på en gråskala, lagrade på varje pixels plats. Någon som har någon idé?

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)