Hejsan! Har gjort ett litet program som jag vill att när det körs, ska den gå in på en adress å starta en fil..
vilket den gör, men vill att den ska uppdatare addressbook.swf istället... vad ska jag ändra?
detta är min kod:
Option Explicit
Private s As String
Private Sub Command1_Click()
End
End Sub
Private Sub Form_Load()
WebBrowser1.Navigate "http://localhost/jobbtest/addressbook.swf"
s = "jappz"
End Sub
Private Sub WebBrowser1_NavigateComplete2(ByVal pDisp As Object, URL As Variant)
If s = "jappz" Then End
End Sub
Private Sub WebBrowser1_NavigateError(ByVal pDisp As Object, URL As Variant, Frame As Variant, StatusCode As Variant, Cancel As Boolean)
MsgBox vbCrLf & StatusCode, , "Felmeddelande"
End
End Sub
Tack på förhand!
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Vart och när vill du uppdatera? Och på vilket sätt? Så att webbrowser-kontrollen uppdaterar eller att du läser addressbook.swf och editerar något? :q
Det sistnämda går inte.
Nexus86 skrev:
Vart och när vill du uppdatera? Och på vilket sätt? Så att webbrowser-kontrollen uppdaterar eller att du läser addressbook.swf och editerar något? :q
Det sistnämda går inte.
Jag vill att addressbook.swf uppdateras.. (laddas om alltså).. den är alltså igång när programmet körs, å då vill jag att den ska laddas om.. hajjar du?
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Ja jag fattar men för det första, räcker det inte med att filen öppnas en gång och för det andra, ska den uppdatera precis efter att den har öppnat filen och isåfall, till vilken nytta? :q
För att uppdatera en WebBrowser-kontroll skriver du bara
WebBrowser1.Refresh
Nexus86 skrev:
Ja jag fattar men för det första, räcker det inte med att filen öppnas en gång och för det andra, ska den uppdatera precis efter att den har öppnat filen och isåfall, till vilken nytta? :q
WebBrowser1.Refresh
Grejjen är den att jag vill ha en kontinuerlig inmatning i flash från en access databas. Och har kopplingen kvar å så, men för att den ska komma in i flash måste jag klicka på en knapp som då anropar en kod som hämtar från access. Därför vill jag att flash sidan ska uppdateras så detta sker automatiskt
Nexus86 skrev:
Ja jag fattar men för det första, räcker det inte med att filen öppnas en gång och för det andra, ska den uppdatera precis efter att den har öppnat filen och isåfall, till vilken nytta? :q
WebBrowser1.Refresh
Den kan inte Complie med .Refresh
var har du lagt in .refresh då.
vad får du för felmedelande när du compile.