Hej!
Jag använder mig av Microsofts TreeView Web control. Tanken är att dynamiskt hämta data från databasen och fylla trädet med denna information. Jag skapar trädet under designen.
Jag hämtar informationen från databasen och sparar den i menu.xml. Strax därefter gör jag följande:
tvMenus.TreeNodeSrc = Server.MapPath(this.Page.Request.ApplicationPath + "menu.xml");
tvMenus.TreeNodeXsltSrc = Server.MapPath this.Page.Request.ApplicationPath + "/menu.xslt");
tvMenus.DataBind();
Men jag får följande fel:
There is invalid data at the root level. Line 1, position 1.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Xml.XmlException: There is invalid data at the root level. Line 1, position 1.
Source Error:
Line 152: tvMenus.TreeNodeSrc = Server.MapPath(this.Page.Request.ApplicationPath + "menu.xml");
Line 153: tvMenus.TreeNodeXsltSrc = Server.MapPath(this.Page.Request.ApplicationPath + "test.xslt");
Line 154: tvMenus.DataBind();
Jag har försökt att "hårdkoda" sökvägen till xml och xslt-filerna men det har inte funkat!!!
Vad ska man göra? Finns det nåt annat sätt att lösa det på?
Mvh,
Naaz