webForumDet fria alternativet

VS.NET och VB.NET

10 svar · 346 visningar · startad av juventus1

juventus1Medlem sedan dec. 2000399 inlägg

Hej!

Kör just nu lite Vb.NET och retar mig på att jag då inte ser alla events för de olika winform-kontrollerna och vilka metoder de är bundna till i VS.NET. När jag öppnar ett C# projekt finns de där som vanligt men så fort det blir Vb.NET är de borta. Var finns dem?

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Bra fråga. Microsoft anser tydligen att VB-programmerare är dummare än C++/C#-programmerare och därför inte kan hantera alltför "avancerad" information.

Tools->Options->Text Editor->Basic->General->Statement Completion->Auto list members->Hide advanced members

Kryssa ur!

Jag får inte till det, den gula "blixten" från C#-läget syns inte och jag hittar inte mina events på någon annan plats heller. På bilden ser du mina inställningar. Det ser väl ok ut?

untitled-2.jpg
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg

red: Fel av mig..

Ja, alltså .. Den "gula blixten" får du aldrig tillgång till i VB.NET, och det behövs inte heller. Om du väljer en komponent i den vänstra comboboxen så visas alla events i den högra (se bild).

Kryssrutan gör bara så att du får tillgång till alla metoder och properties i intellisensen, vilket du inte får annars. Det var det jag trodde du menade.

vs.gif
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Heh.. Det var väl det jag tyckte att jag hade rätt ändå. Det var det jag skrev innan jag redigerade... :)
Jag svarade först och sen blev jag osäker och kollade i VB.NET och fick minsann inte fram några events i combobox. :OO

Antagligen nåt fel som var trasigt då. :birp

Aha, det är så det fungerar. Tack för hjälpen!

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

niko skrev:

Bra fråga. Microsoft anser tydligen att VB-programmerare är dummare än C++/C#-programmerare och därför inte kan hantera alltför "avancerad" information.

stämmer inte det då :P

Nickemannen skrev:

stämmer inte det då

Jo, kanske. Man brukar räkna med att 81% av alla VB-programmerare inte ens klarar enkel matte. (Jag tillhör själv de övriga 11%:en.)

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

niko skrev:

Nickemannen skrev:

stämmer inte det då

Jo, kanske. Man brukar räkna med att 81% av alla VB-programmerare inte ens klarar enkel matte. (Jag tillhör själv de övriga 11%:en.)

Hahaha, 19 kanske men antar att det var menat med 11 ;).
haha det tog mig en stund att räkna ut det där :P lite ironi mår man bra av.

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

:)

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)