VS.NET och VB.NET
10 svar · 346 visningar · startad av juventus1
Bra fråga. Microsoft anser tydligen att VB-programmerare är dummare än C++/C#-programmerare och därför inte kan hantera alltför "avancerad" information.
Tools->Options->Text Editor->Basic->General->Statement Completion->Auto list members->Hide advanced members
Kryssa ur!
Jag får inte till det, den gula "blixten" från C#-läget syns inte och jag hittar inte mina events på någon annan plats heller. På bilden ser du mina inställningar. Det ser väl ok ut?
red: Fel av mig..
Ja, alltså .. Den "gula blixten" får du aldrig tillgång till i VB.NET, och det behövs inte heller. Om du väljer en komponent i den vänstra comboboxen så visas alla events i den högra (se bild).
Kryssrutan gör bara så att du får tillgång till alla metoder och properties i intellisensen, vilket du inte får annars. Det var det jag trodde du menade.
Aha, det är så det fungerar. Tack för hjälpen!
niko skrev:
Bra fråga. Microsoft anser tydligen att VB-programmerare är dummare än C++/C#-programmerare och därför inte kan hantera alltför "avancerad" information.
stämmer inte det då :P
Nickemannen skrev:
stämmer inte det då
Jo, kanske. Man brukar räkna med att 81% av alla VB-programmerare inte ens klarar enkel matte. (Jag tillhör själv de övriga 11%:en.)
niko skrev:
Nickemannen skrev:
stämmer inte det då
Jo, kanske. Man brukar räkna med att 81% av alla VB-programmerare inte ens klarar enkel matte. (Jag tillhör själv de övriga 11%:en.)
Hahaha, 19 kanske men antar att det var menat med 11 ;).
haha det tog mig en stund att räkna ut det där :P lite ironi mår man bra av.
:)