JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Varför får jag An object reference is required for the nonstatic field, method, or property på det här:
public SqlConnection EstablishConnection()
{
SqlConnection Conn = new SqlConnection("SQLOLEDB");
return Conn;
}
och anropar med:
public SqlConnection objConn = EstablishConnection();
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Det funkar att skriva så om du deklarerar EstablishConnection som public static. Men varför egentligen ha ett publikt fält och metod som gör samma sak?
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Detta är ju olika klasser så om man någon gång skulle ändra på connectionsträngen blir det mycket enklare så här.
Ska prova... (Återkommer)
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Japp, det fungerade, men jag var tvungen att ta bort mitt interface till klassen där funktionen EstablishConnection ingick. Varför? VS.NET 2003 tyckte inte om att man deklarade funktionen som static om den var en del av ett interface.
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg
Detta är ju olika klasser
OK. Fattade det som att det var samma klass. Men om det är olika klasser så borde du väl kunna skriva:
public SqlConnection objConn = new DenAndraKlassen().EstablishConnection();
utan att ha EstablishConnection som Static?
tyckte inte om att man deklarade funktionen som static om den var en del av ett interface
Nej, man kan nog inte deklarera metoder i ett interface som Static. Tror inte det iaf.
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg /red: Ändrade på det hela nu och gjorde som du skrev.
Fungerade toppen. Tackar! :bire