webForumDet fria alternativet

2st nya program som jag behöver testa ut.

.NET

19 svar · 353 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

hej!

blev klar med 2 nya program som jag ska släppa som freeware. Skulle vilja höra med er om det fattas något eller om programmen buggar,

Ha det så bra :)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

För Tracert provade jag med https://www.microsoft.com och programmet låste sig efter 17e hoppet.

ok, första buggen

Nexus86 skrev:

För Tracert provade jag med https://www.microsoft.com och programmet låste sig efter 17e hoppet.

jag testade innan på att söka efter en webbplats som inte fanns och då var det inga problem. Ska försöka få in en funktion som stoppar programmet efter låt oss säga 30 sökning.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Tracert fungerade ivf för mig, men laggar nåt enormt.

Hint: Skippa VB och programmera i nåt 'riktigt' språk som C++ :e

Skoja bara ;)

PeW skrev:

Tracert fungerade ivf för mig, men laggar nåt enormt.

Hint: Skippa VB och programmera i nåt 'riktigt' språk som C++ :e

Skoja bara ;)

Jag har en C++ kurs kvar att göra nu när vi börjar skolan igen efter sommaren ;)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jag menade inget med det. Du få såklart programmera i vad du vill. ;)

Men för mig så laggar ivf ditt lilla program. Ligger och snor nån resurs antagligen, för det var inte cpu:n som drog.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Provat Tracert
Måste finnas en nollställningsknapp när man vill prova ny adress.
Hopp stavas det.
Kontroll var OK

PeW skrev:

Jag menade inget med det. Du få såklart programmera i vad du vill. ;)

Men för mig så laggar ivf ditt lilla program. Ligger och snor nån resurs antagligen, för det var inte cpu:n som drog.

Märkte också det, den började lagga en massa,

Om det är någon som vet en lösning till detta problem, Var vänlig och träd fram..

Precis vad som hände för mig innan det låste sig.

Om vi ska komma med någon lösning måste vi nog veta vilken kod du använder.

Nexus86 skrev:

Precis vad som hände för mig innan det låste sig.

Om vi ska komma med någon lösning måste vi nog veta vilken kod du använder.

ok, här kommer koden som jag använder mig av,

Problemet med denna kod är om ena datorn som är i ett hopp är oåtkomlig för tillfället så väntar datorn på att du ska få information från en oåtkomlig dator.

Det finns ett inbyggt program i windows som heter tracert.exe (kanske du visste?) som gör samma sak förutom att den har timeout och skippar lagget. Ska bygga ihop ett exempel på hur du kan göra med hjälp av det programmet istället.

Nexus86 skrev:

Problemet med denna kod är om ena datorn som är i ett hopp är oåtkomlig för tillfället så väntar datorn på att du ska få information från en oåtkomlig dator.

Det finns ett inbyggt program i windows som heter tracert.exe (kanske du visste?) som gör samma sak förutom att den har timeout och skippar lagget. Ska bygga ihop ett exempel på hur du kan göra med hjälp av det programmet istället.

Snällt av dig :)

Här har du ett exempel. Bry dig inte om att ändra något i klassmodulen. Huvudsaken är att det fungerar. Det den här koden gör är att köra Windows medföljande tracert.exe dolt och sno texten ifrån den och visar den i textrutan. Bör även sägas att din exe-fil inte får heta tracert.exe för att då blandar koden ihop den med windows tracert.exe. Får du några problem så säg till. :)

Inkluderar en exe-fil också.

/r Fel zip-fil.. :r

/r2 Nu stämmer det. :)

/r3 Bör även meddelas att om du avslutar ditt program innan tracert har kört klart så ligger det kvar i bakgrunden till den är klar. Detta bör däremot inte bli något större problem för det tar knappt några resurser alls. Om du däremot skulle vilja kan du ju alltid lägga till kod som avslutar tracert.exe samtidigt som ditt program avslutas.

/r4 Det blev en himla massa redigeranden. ;) Har fixat ett fel i förra koden som det står om 4 inlägg neråt. Fixat nu.

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Kontrollera anslutning:

Verkade inte fungera så lysande .. fick nej på allt :o

#L# skrev:

Kontrollera anslutning:

Hur sjutton surfar du då? Varken genom LAN, Proxy, modem eller något annat. :e

#L# skrev:

Kontrollera anslutning:

Är du helt säker på att du satt vid en dator då du körde progammet och inte med en handdator :e

Fan ska sluta med vb helt snart. fan ingenting fungerar när jag försöker göra lite...

En modifikation jag antar att du vill göra. Byt ut raden

Text1.Text = Text1.Text & Trim$(sText)

mot bara

Text1.Text = Text1.Text & sText

så blev det genast mycket mer rätt. :)

medialabs skrev:

Fan ska sluta med vb helt snart. fan ingenting fungerar när jag försöker göra lite...

Är du säker på det? ;)

Nej men allvarligt, hur länge höll du på med anslutningsprogrammet? Är det tillräckligt länge för att ge upp? Är det då inte bättre att hitta en ny lösning?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Liten ful sak i texten på anslutningsprogget:

"Du har en nätverksanslutning konfigurerad.
. <- ska den punkten verkligen vara där Din dator ansluter till internet via ett MODEM. Fjärråtkomst service är installerad i detta system(!)."

colione skrev:

Liten ful sak i texten på anslutningsprogget:

"Du har en nätverksanslutning konfigurerad.
. <- ska den punkten verkligen vara där Din dator ansluter till internet via ett MODEM. Fjärråtkomst service är installerad i detta system(!)."

kan ta bort den om du vill :)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)