webForumDet fria alternativet

asp:calendar-formatering

.NET

7 svar · 312 visningar · startad av Skarre

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg
Frågan#1

Jag har specificerat textfärg för den css-klass som är kopplad till NextPrev-cellerna (NextPrevStyle-CssClass="calendarNextPrev") men Mr. Net lägger till style="color:Black" i själva länken (framåt- och bakåtknapparna) och åsidosätter på så sätt cellens formatering för textfärg. Min fråga är därför: vet någon hur man kommer åt framåt- och bakåtknapparnas textfärg via stilmallen?

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Eftersom style attributet i ett element kör över en css mall så kan det ju bli lite svårt. Får väl lösa det med NextPrevStyle-ForeColor="red"

Dino skrev:

Får väl lösa det med NextPrevStyle-ForeColor="red"

Det är precis det jag försöker undvika. Stilmallen förlorar liksom sitt värde om en del av formateringen ändå ligger i aspx-filen. I och för sig så har jag ju inte så där väldigt många kalenderkontroller så det får väl duga. :)

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Vad händer om du sätter NextPrevStyle-ForeColor till bara "" kommer asp.net fortfarande lägg in ett eget värde?

renholm skrev:

Vad händer om du sätter NextPrevStyle-ForeColor till bara "" kommer asp.net fortfarande lägg in ett eget värde?

Ja, dessvärre. Det är inte jätteviktigt men det kan vara bra om man vill ha en mörk bakgrund på titel-tabellen och ljus bakgrund på resten av kalendern.

Medlem sedan aug. 2002351 inlägg

kalender?

jag försöker sitta å experimentera en del med kalendrar i asp.net, var kan man få tag på info om syntax?

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg
Medlem sedan aug. 2002351 inlägg

tackar och bockar

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)