webForumDet fria alternativet

Generell OnAfterUpdate (för Textboxar)

.NET

2 svar · 207 visningar · startad av Engine^

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg
Frågan#1

Luddig rubrik kanske, men det är så att jag undrar om det går att göra en eventhandler för flera TextBoxar. För övrigt gäller detta VBA.

Det är nämligen så att jag har 3 textboxar med olika namn i stil med txtFirstMonth, txtSecondMonth och txtThirdMonth. Dessa tre är upprepade 40 gånger vilket resulterar i 120 stycken. Skillnaden i namnet är ett postfix (från 1 till 40), så ett giltigt namn är t.ex. txtSecondMonth23.

Nu är det så att jag behöver en After_Update hantering på alla dessa textboxar och jag tänkte att det kanske går att komma undan med tre subbar. Jag vet inte riktigt hur events fungerar i VBA, men det vore praktiskt om de bubblade, som i JavaScript. Någonting i min logik säger mig att detta inte fungerar, men jag är nyfiken. :)

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Nu kan jag ju iofs inte ett smack om VBA men vad jag vet så finns det väl varken control-arrayer eller möjlighet att subclassa i VBA, så jag kan inte riktigt se hur du skulle kunna lösa det. Men jag kanske har fördomar?

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Det verkar som om dina fördommar får fritt spelrum den här gången. Jag har försökt i ett antal timmar nu och slutligen givit upp (på kuppen har ett antal hårstrån försvunnit).

Tillägg: VBA är inte trevligt att jobba med. :l

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)