webForumDet fria alternativet

Certfieringar...

5 svar · 274 visningar · startad av Blårand

BlårandMedlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Kan man certifiera sig inom VB?
Vilka certfieringar och steg finns i så fall?

clarkbonesMedlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Ja, kolla microsoft.se så finns det länkar där...

Var inne på deras hemsida och kikade. Det var ett enda stort virvarr med certifieringar hit och dit. Skrev helt enkelt till dem och frågade. Återstår att se om man får något svar. Av erfarenhet vet jag att företag, myndigheter och kommuner kan ha lite olika prioritet på uppgiften att besvara inkomna e-postmeddelanden. :)

MharlinMedlem sedan juni 200277 inlägg

Det finns två olika certifieringar inom VB... En är "Designing and Implementing Desktop Applications" och den andra är "Designing and Implementing Distributed Applications". Båda dom MCP proven ingår i MCSD som du kan läsa mer om här: http://www.microsoft.com/traincert/mcp/mcsd/requirements.asp

Vad jag förstår så är det certifiering 70-175 och 70-176 som är intressanta för min del. Men jag förstod inte riktigt helheltskonceptet vad gäller microsofts certifieringar. För att få komplett certfiering hos dom, bör man således certfieria sig inom flera olika programmeringsspråk, och då även exempelvis C++?

Mvh,
Blårand

Några följdfrågor som jag funderar på :OO

1. Vad är skillnaden på en "Microsoft Certified Application Developers" och en "Microsoft Certified Solution Developers"?

2. Vad är skillanden på "Desktop Applications" och "Distributed Applications"?

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)