webForumDet fria alternativet

HTML-taggar i formulär

.NET

2 svar · 248 visningar · startad av Web-Tor

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Frågan#1

När jag matar in HTML-taggar i ett formulär så får jag följande felmeddelande:

A potentially dangerous Request.Form value was detected from the client (fltText1="<i>i</i>").
Description: Request Validation has detected a potentially dangerous client input value, and processing of the request has been aborted. This value may indicate an attempt to compromise the security of your application, such as a cross-site scripting attack. You can disable request validation by setting validateRequest=false in the Page directive or in the configuration section. However, it is strongly recommended that your application explicitly check all inputs in this case.

Exception Details: System.Web.HttpRequestValidationException: A potentially dangerous Request.Form value was detected from the client (fltText1="<i>i</i>").

Jag får det bara på webbhotellet och inte lokalt. Kan det ha nåt med vilken version av .NET man har?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Sorry :r
Hittade det...

<pages validateRequest="false" />
Medlem sedan juni 20011 732 inlägg

Detta gäller version 1.1 av frameworken där de som default gör en koll så du inte matar in elak kod i dina formulär... och de anser tom att exempelvis en <b> är elak. :)

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)