PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Har gjort en .net webbapplikation. Hade tänkt lämna in den som arbetet till vår webbdesign.
Vår lärare vill kunna kolla på alla sidor hemma. Han har inte .net / databas etc installerat, han vill alltså ha den i html.
Finns det något smart sätt att lösa detta på? :q
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Lägg ut den på webben så att han kan kika på den.
Jag menar, för detta borde tex dotnetplayground.com duga, eller?
En internet uppkoppling måste han väl ändå ha .....
/PatrikB
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Jo har server som jag kan lägga den på men han vill studera källoden ( tror inte han kan mycket om scriptspråk etc ). Får nog göra så!
Och sen vill han se mysql databasen. Jag sa att den inte var i en "fil" som tex access. Han sa att allt i windows är filbaserad. Hur ska man då få ut "filen" ?
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg He, He .... jo, MySQL i windows är faktiskt fil-baserad. Men, blir lite svårt att kika i dessa filer.
Det du kan göra är att i tex MySQL Front skriva ut de olika databasens/tabellernas "konstruktion".
Lägg upp siten och skicka med källkoden + alla sql-scripts + utskrift om hur databasen är uppbyggd.
cya,
PatrikB