installation av vs = strul
8 svar · 298 visningar · startad av P
MAn kan inte kopiera rubbet till c:/ och sen köra därifrån...*testar*
kör du från DVD-skivan?
Det borde gå.
Jag har själv CD versionen och där finns det 1 fil som inte går att kopiera med min cd spelare (TDK 16/10/40) men det fungerar perfekt från min Compaq GD2500 DVD. Jag tror att det har med filnamnets längd att göra, men jag vet inte.
/Viktor
Kör cds!
Kopierade allt till en temp katalog och installerade därifrån. Verkar fungera förutom dessa varningar som jag inte kan tyda...
[05/10/03,14:23:38] Visual Studio .NET Enterprise Architect - English: [2] ERROR: Error 1308.Source file not found: c:\temp\vs\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET\Vb7\VB Samples\SFL\Console-Localization-SatelliteAssemblies_VBLocalizedHelloWorld.sfl. Verify that the file exists and that you can access it.
[05/10/03,14:25:02] Visual Studio .NET Enterprise Architect - English: [2] ERROR: Error 1308.Source file not found: c:\temp\vs\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET\Common7\IDE\VsWizard.dll. Verify that the file exists and that you can access it.
[05/10/03,14:26:27] Visual Studio .NET Enterprise Architect - English: [2] ERROR: Error 1911.Could not register type library for file c:\Program\Microsoft Visual Studio .NET\Common7\IDE\VsWizard.dll. Contact your support personnel.
***EndOfSession***
När jag installerade så fick jag samma problem. Jag hoppa över dem filerna. Senare kopierade jag dem själv seperat. :)
Var ska de ligga då? Kan inte lägga till winforms etc i mitt projekt pga att filen WebForm.vsz fattas...