DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Har i min applikationsrot en web.config med en <authentication mode="Forms">, den skyddar vissa sidor i rooten. Har även i en undermapp en web.config med en <authentication mode="Forms"> som jag tänkte skulle skydda hela den mappen.
Men den i undermappen ger detta felmeddelande:
Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.
Source Error:
Line 6: <system.web>
Line 7:
Line 8: <authentication mode="Forms">
Line 9: <forms name="AAuth" loginUrl="../login.aspx" protection="All" />
Line 10: </authentication>
Varför?
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Undermappen måste vara en egen applikation, eller så kör du med location tagarna i root web.configen.
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Jo, jag har några location taggar i root configen. Det är ett problem därför?
DavidBMedlem sedan jan. 20001 372 inlägg Undermappen måste inte vara en egen applikation. Vad jag har fattat det som (kan ha fel) så behövs detta endast om man har två "olika delar" på sidan med varsinn authenciering.
Jag har följande kod i web.config i undermappen:
<system.web>
<authorization>
<deny users="?" />
</authorization>
</system.web>
och det fungerar fint utan att undermappen är en egen applikation.
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Jo det fungerar om jag har det så, men jag hade tänkt att undermappens authentication skall ha en annan loginUrl.
red// Glöm denna tråd. Hade tänkt fel från början. :)