Hepp!
Finns det inget sätt att sätta en maxlenght på en textbox som är multiline ? Jag kan iof. använda rangevalidator men det vore fint om man kunde förhindra att de skrev in mer än låt oss säta 400 tecken i en textbox som har textmode="MultiLine"
4 svar · 263 visningar · startad av erka
Hepp!
Finns det inget sätt att sätta en maxlenght på en textbox som är multiline ? Jag kan iof. använda rangevalidator men det vore fint om man kunde förhindra att de skrev in mer än låt oss säta 400 tecken i en textbox som har textmode="MultiLine"
Nope, eftersom en multiline textbox egentligen är en textarea som i sin tur inte har det attributet (än) så fungerar det inte. Men du kan lösa det med javascript...
Eller kolla med rangeval om det är mellan 0 och 400 tecken :) tror jag iaf
Hm, nja, rangevalidatorn är väl snarare till för att validera en längd... exempelvis om du vill skriva in ett värde mellan 0-400 så använder du den. Skriver du då "403" så returnerar den false. Men det har ingenting med antal tecken att göra...
Ok tack hade missat den då, får man väll pilla med ett vanligt javascript på egen hand istället för utnyttja en kontroll med javascript