webForumDet fria alternativet

Flera uploads och textboxar

.NET

3 svar · 279 visningar · startad av fredrik

Medlem sedan dec. 19991 072 inlägg
Frågan#1

Har ett stort problem som känns väldigt lurigt att lösa...

Jag ska göra en sida som innehåller flera upload-boxar samt ett antal text-boxar.

Mina upload-boxar och <asp:Textbox> ligger i en Repeater-kontroll.

Att hämta ut och ladda upp filen fixar jag, men jag får inte med mig värdet från text-boxarna.

Antar att det har att göra med att jag har enctype="Multipart/form-data" på formuläret.

Men...hur ska det gå till i .NET att göra det? Har gjort en liknande funktion i vbscript för ASP, där jag använt ascB och chrB...men de finns ju inte kvar längre...

Nån som vet?

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Du får loopa igenom Repeatern och ta värderna på så sätt, eller köra en vanlig Request.Form och ta namnen på textboxarna. Multipart/form-data borde egentligen inte ställa till några problem, då det fungerar att köra det på en hel sida även om man har andra kontroller än upload boxar.

Medlem sedan juni 20011 732 inlägg

Jupp, jag har gjort en hel del sidor med uploadfunktioner och det har aldrig krockat med några andra kontroller så det ska inte vara några problem... jag säger som renholm, problemet borde snarare vara att du missar något när du försöker plocka ur värdena ur textboxarna på grund av att de finns i din repeater?

Medlem sedan dec. 19991 072 inlägg

Japp, stämde bra det...
Innan letade jag i repeaternm med "FindControl", och när jag gjorde det fick jag en referens fast inget värde...

....NET för dock om namnet i repeatern till typ "rep1_ctl1_myID", så jag får göra FindControl på det istället.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)