Ja, nu jävlas det igen. Den här gången kommer det upp en popup ruta, på en sida med validatorer, med texten
Unable to find script library'/asp_net/system_web/1_1_4322/WebUIValidation.js'. Try placing this file manually, or reinstall by running 'aspnet_regiis-c'.
Filen finns, men jag körde 'aspnet_regiis-c' oxå utan effekt. Så jag installerade .NET 1.1, men det hjälpte ju föga. Vad göra???
Leta upp katalogen med webuivalidation.js (plus två andra filer tror jag) och kopiera in den i din rootkatalog, du hittar dem i windows/microsoft .net/nånstans har jag för mig.
Nä, det hade inte någon direkt genomslagskraft. Det roliga är att ibland så funkar det och ibland kommer popup rutan, så den måste ha ett herrans problem att bestämma sig. Fick detta problem idag.
Ok, nu tog jag hela katalogen, även om den inte hade samma namn "ASP.NETClientFiles", men det funkade inte det heller. Har startat om servern, då funkade det fint till en början sen efter att ha tryckt uppdatera knappen tre gånger så verkar det som om den helt plötsligt tappar bort sig själv och popupen kommer.
Tror jag hittat felet nu, har i web.config filen haft smartNavigation="true" och när jag kollade källkoden på sidan så hade den en länk till SmartNav.js, men inte till WebUIValidation.js. Har nu tagit bort smartNavigation och allt "verkar" fungera.