webForumDet fria alternativet

js file helvetet

.NET

11 svar · 331 visningar · startad av Dino

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg
Frågan#1

Ja, nu jävlas det igen. Den här gången kommer det upp en popup ruta, på en sida med validatorer, med texten

Unable to find script library'/asp_net/system_web/1_1_4322/WebUIValidation.js'. Try placing this file manually, or reinstall by running 'aspnet_regiis-c'.

Filen finns, men jag körde 'aspnet_regiis-c' oxå utan effekt. Så jag installerade .NET 1.1, men det hjälpte ju föga. Vad göra???

Medlem sedan juni 20011 732 inlägg

Leta upp katalogen med webuivalidation.js (plus två andra filer tror jag) och kopiera in den i din rootkatalog, du hittar dem i windows/microsoft .net/nånstans har jag för mig.

Nä, det hade inte någon direkt genomslagskraft. Det roliga är att ibland så funkar det och ibland kommer popup rutan, så den måste ha ett herrans problem att bestämma sig. Fick detta problem idag.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Har du provat att bota om hela systemet eller stänga av tjänsten IIS och starta den igen. Jag var tvungen att göra det.

Kopierade du hela KATALOGEN och la den i rooten, inte filerna alltså...?

Vänta du har ju sökvägen där... i roten lägger du följande kataloger:

asp_net/system_web/1_1_4322/dina js-filer

Är SÄKER på att det är det som är felet, du behöver inte starta om servern. :)

Ok, nu tog jag hela katalogen, även om den inte hade samma namn "ASP.NETClientFiles", men det funkade inte det heller. Har startat om servern, då funkade det fint till en början sen efter att ha tryckt uppdatera knappen tre gånger så verkar det som om den helt plötsligt tappar bort sig själv och popupen kommer.

Alla katalogerna måste ha samma namn som sökvägen i felmeddelandet, alltså wwwroot/asp_net/system_web/1_1_4322/webuivalidation.js

Tror jag hittat felet nu, har i web.config filen haft smartNavigation="true" och när jag kollade källkoden på sidan så hade den en länk till SmartNav.js, men inte till WebUIValidation.js. Har nu tagit bort smartNavigation och allt "verkar" fungera.

Ok, js-filen till smartnav ligger ju annars i samma katalog. Smartnavigation är trevlig annars, tyvärr är den buggig och långsam... :)

red// fick precis svar ju :)

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

aspnet_regiis.exe -i brukar fixa sådant.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)