Håller på med en lista, jag vill att en xml fil som jag har ska visas i en textbox för att sedan kunna välja namn ur den ena text boxen där xml filen är inläst till en annan textbox. Så första problemet vill ha in en xml fil i en text box
Nu funkar det, det var fel sökväg bara. Men varför blir sökvägen C:\WINNT\system32 vill ju ha där mitt projekt ligger. Nu får jag fram xml filen på sidan men inte i listboxen
Nu funkar det, det var fel sökväg bara. Men varför blir sökvägen C:\WINNT\system32 vill ju ha där mitt projekt ligger. Nu får jag fram xml filen på sidan men inte i listboxen
Det finns många olika sätt att plocka fram sökvägar, exempelvis kan du ju utgå från din applikation:
Request.PhysicalApplicationPath
I din while-loop så addar du varje item och sen binder du dess data, typ nåt sånt här:
var lägger jag in Request.PhysicalApplicationPath för att få rätt sökväg?
Säg att du har filen direkt i din rootkatalog där din applikation ligger, då kan du skriva så här:
XmlTextReader(Request.PhysicalApplicationPath + "ditt_xmldokument.xml");
//eller om du har den i en katalog:
XmlTextReader(Request.PhysicalApplicationPath + "katalog/ditt_xmldokument.xml");
När jag kodar så får jag inte inte upp Items
Vet inte om jag förstår hur du menar, men på din listbox så har du något som kallas items (ett item är enkelt uttryckt en specidik rad i din listbox). För att lägga till en text i din listbox skriver du listboxens_ID.Items.Add("en sträng") så kommer den att läggas till sist i listboxen.
Sorry, jag är nybörjare på .NET tack väldigt mycket att du ställer upp och hjälper mig
Inga problem, det är ju det vi är till för... nästa gång är det jag som behöver hjälp. :)
får upp Could not find file "C:\WINNT\system32\webs.xml".
Line 32: // fylla din listbox
Line 33: XmlTextReader reader = new XmlTextReader(server.mappath("webs.xml"));
Line 34: while (reader.Read())
Line 35: {
Line 36: // Adda varje namn till din listbox
vad är fel?
306 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e