webForumDet fria alternativet

IsolatedStorage problem

2 svar · 225 visningar · startad av Dino

DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Får detta felmeddelande när jag skall använda IsolatedStorage, vad är fel? Koden är tagen från en bok, så jag tycker den borde fungera.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.IO.IsolatedStorage.IsolatedStorageException: Unable to create the store directory.[Det går inte att hitta filen. ]

Imports System.IO
Imports System.IO.IsolatedStorage

...
dim tempData as String = "blablabla"

[red]dim stream as new IsolatedStorageFileStream("bla.txt", FileMode.OpenOrCreate)[/red]
dim writer as new StreamWriter(stream)
writer.WriteLine(tempData)
writer.close()

'Läs från isolerad fil
dim stream1 as new IsolatedStorageFileStream("bla.txt", FileMode.OpenOrCreate)
dim objReader as new StreamReader(stream1)

while objReader.Peek() > -1
   response.write(Server.HTMLEncode(objReader.ReadLine) & "<br>")
end while

objReader.Close
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Hum, skulle det kunna ha något med rättigheter att göra, har ASPNET kontot möjlighet att skapa nya filer?

DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Nä, där skall det inte vara några problem. Men gäller verkligen det IsolatedStorage då filerna sparas hos klienten, likt en cookie, i en mapp som jag antar skapas automatiskt om den inte finns. Rätta mig om jag har helt missförstått det här.

red// Ok, tror jag missförstått. Skall läsa mer...
Fattar ändå inte varför det inte funkar. Eftersom ramverket tar hand om var filen skall hamna så borde det väl finnas skrivrättigheter för den mappen automatiskt. La upp det på playground och där funkade det fint. :(.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)