PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Publisering i visual studio, ingen lätt uppgift!
Går in i egenskaperna för projektet och väljer Release, går vidare till Project > Copy Project.
Sparar den på localhost.
Kopierar allt till ftp:n
Ändrar lite i web.config
Sen när jag kollar på sidan så verkar det som om den inte hittar code-behind filerna dvs får fel på första raden-inherits.
Något annat man borde göra?
:birp
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Om allt fungerar lokalt borde det inte vara några problem på ett webbhotell, förutsatt att webbhotellet inte har något fel konfat.
Men en liten grej, copy project? Exakt vad kopieras då, säker på att alla filer kompileras, kan vara de som är problemet, jag skulle kompilera och sedan bara föra över alla .aspx, ascx, asmx osv till ftp utan att köra Copy Project.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg När jag laddar upp ASP.NET-projekt till webbhotellet så kör jag med vanliga WS_FTP.
Det kanske inte är rätt med det funkar. :)
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Den adressen då tipsade om kristoffer lämpar sig nog mera om man har fysiks tillgång till servern då den håller på med massa installationsgrejer och sånt.... Har testat både copy project och kopierat över hela mappen direkt från inetpub men det vill inte fungera!
Har testat olika servrar men samma fel så det borde vara på mitt det är fel.
Filerna ligger i http://localhost/compname/appname
och sen ligger projektet i C:\Documents and Settings\Erik\Mina dokument\Visual Studio Projects\WebApplication11
Kan det vara det som strular?
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg För att få saker att fungera på servern är det som jag tidigare sagt alla asp.net relaterade filer, obs inte .cs filerna som innehåller codebehind, de är önödiga. De du också behöver kopiera är din \bin katalog som innehåller dina assemblyes till code-behind förutsatt att du använder det. Projekt filer så som .sln bör inte påverka web projektet i drift, endast vid utveckling av det är projektfilerna nödvändiga. Posta gärna felmeddelanden.
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Parser Error Message: Could not load type 'WebApplication11.WebForm1'.
Source Error:
Line 1: <%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm1.aspx.vb" Inherits="WebApplication11.WebForm1"%>
Då med ett nytt "rent" projekt.
Använder visual studio trial version 1.0. Servern har version 1.1 kan det vara ngt?
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Har du byggt (kompilerat) applikationen?
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Japp... fick det att fungera nu i alla fall. Vet inte riktigt vad som var fel men det fungerar!
KrompMedlem sedan okt. 2002103 inlägg kom ihåg att dom skickar upp en applikation som ligger i egen dir typ /poll eller nåt så måste den katalogen ligga som applikation i IIS...
då jag inte behöver det så har jag en stor .NET applikation som börjar i rooten och sen delar jag på web.config etc...
copy project å sånt behövs inte, bara att skicka upp bin/*.dll och filerna i katalogen som känns relevanata...