webForumDet fria alternativet

Array

5 svar · 312 visningar · startad av firstchoice

firstchoiceMedlem sedan okt. 2001605 inlägg

följande kod fungerar utmärkt

strBuild = Array(".htw,C:\WINNT\System32\webhits.dll,3,GET,HEAD,POST", ".ida,C:\WINNT\System32\idq.dll,3,GET,HEAD,POST", ".idq,C:\WINNT\System32\idq.dll,3,GET,HEAD,POST", ".asp,C:\WINNT\System32\inetsrv\asp.dll,1,GET,HEAD,POST,TRACE", ".cer,C:\WINNT\System32\inetsrv\asp.dll,1,GET,HEAD,POST,TRACE", ".cdx,C:\WINNT\System32\inetsrv\asp.dll,1,GET,HEAD,POST,TRACE", ".asa,C:\WINNT\System32\inetsrv\asp.dll,1,GET,HEAD,POST,TRACE", ".htr,C:\WINNT\System32\inetsrv\ism.dll,1,GET,POST", ".idc,C:\WINNT\System32\inetsrv\httpodbc.dll,1,OPTIONS,GET,HEAD,POST,PUT,DELETE,TRACE", ".shtm,C:\WINNT\System32\inetsrv\ssinc.dll,1,GET,POST", ".shtml,C:\WINNT\System32\inetsrv\ssinc.dll,1,GET,POST", ".stm,C:\WINNT\System32\inetsrv\ssinc.dll,1,GET,POST", ".printer,C:\WINNT\System32\msw3prt.dll,1,GET,POST")

men jag vill ej hårdkoda utan vill ha värdet i en sträng, eftersom det skall vara dynamiskt

typ så här vill jag ha det

strBuild = Array(sträng)

hur gör man?

Engine^Medlem sedan dec. 20002 861 inlägg

strBuild = Array(sträng)

...det är ju precis det du redan har... hur skulle du kunna komma undan det? Vad är det du vill göra?

jag har en lång sträng som jag vill bryta ner och lägga i en array
asså array(0) = något
array(1) = något annat

Engine^Medlem sedan dec. 20002 861 inlägg

Split() ?

kör med det i min ASP applikation
men i VB så funkar det men senare när jag skall "puta" in infon i mitt object (kopplat till IIS) så säger den ifrån

samma kod funkar i ASP men ej i VB
skumt

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

Är inte det här samma problem som i den andra tråden?

Ok!

Dubbel- och korspostning accepteras inte, håll diskussionen i en tråd!

Tråden stängs.

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb