Jag letar efter en liten enkel C#-kompilerare med grafiskt gränssnitt för att slippa strula med dosfönster och sökvägar. Jag har hittat ett par stycken som inte riktigt höll måttet så om någon känner till en bra får ni gärna posta en länk.
Bra kompilerare
17 svar · 445 visningar · startad av Skarre
Jag gillar inte VS.NET och kör därför Dreamweaver MX, och då vore det smidigt att kunna köra en cs-fil genom en enkel kompilator utan att behöva skriva in sökvägar och komma ihåg växlar etc. Det ultimata vore en kompilator med "shell integration" så att man kunde högerklicka på en cs-fil och välja "kompilera till...". :)
Annars är det rätt smidigt att göra en liten batch-fil (.bat) som kompilerar ditt projekt, skriv in kompileringssyntaxen, spara och sedan är det bara att dubbelklicka på filen när du ska kompilera... och har du projektet på en annan dator telnet:ar du bat-filen...
Det finns en sak med VS som suger fett. Och det är att VS sabbar html-koden när man byter mellan design och html-läge. Vet inte hur många gånger jag svurit över inkompotenta utvecklare på MS när de flyttar runt koden på alla konstiga sätt.
Annars finns det inte mycket negativt med VS. Skall man utveckla stora projekt i .NET så är det bara VS.NET som gäller, hur mycket man än tycker om andra editorer.
Mitt tips blir att bita i det sura äpplet och börja använda VS.NET eftersom om du får något jobb inom .NET någongång så kommer de garanterat att utveckla i VS.NET och då är det vettigt att kunna utvecklingsmiljön och alla dens möjligheter till RAD.
- M
Det går att stänga av de funktioner som möblerar runt i html-koden (tools/options/text editor/...). Personligen så börjar jag ändå trivas med den möjligheten, ibland blir det fel men då beror det ofta på att man själv skrivit knasig html. Men visst kan den bli bättre!
hmm finns det någon meny där man kan ändra standarden på web forms till att inte vara i "grid", layouten. Slippa ställa om det varje gång...
Tools -> Options -> HTML Designer.
Re: Bra kompilerare
Skarre skrev:
Jag letar efter en liten enkel C#-kompilerare med grafiskt gränssnitt för att slippa strula med dosfönster och sökvägar. Jag har hittat ett par stycken som inte riktigt höll måttet så om någon känner till en bra får ni gärna posta en länk.
Hejsan
Vilka kompliatorer har du testat?
Hade varit intressant att testa lite olika?
Annars är det ju bara att skriva sin egen wrapper till kompilatorn, borde inte vara så svårt.. :birp :q
@nders skrev:
Tools -> Options -> HTML Designer.
Bara jags om är dum men jag hittar inget om att ändra PageLaout till att automatiskt vara FlowLayout istället för GridLayout?
Project -> Properties -> Common Properties -> Designer Defaults
hittar till Common Properties men inte Designer Defaults där (version1.0.3705)
Det går att stänga av de funktioner som möblerar runt i html-koden (tools/options/text editor/...).
Går det att sänga av funtionen som ändrar <tagg /> till <tagg >. ;)
Web-Tor skrev:
Det går att stänga av de funktioner som möblerar runt i html-koden (tools/options/text editor/...).
Går det att sänga av funtionen som ändrar <tagg /> till <tagg >. ;)
Det gör det nog, för det blir inte så för mig. Fråga mig inte hur jag gjort det bara... ;) Men det mesta går att ställa in under options som sagt, kan vara värt att klicka sig runt och testa lite där inne tills man får de inställningar som passar.
kompilatorn har ju egentligen inget med IDE:t att göra. Så hitta en kompilator du är nöjd med och koppla UltraEdit/whatever till den.
ptype skrev:
kompilatorn har ju egentligen inget med IDE:t att göra. Så hitta en kompilator du är nöjd med och koppla UltraEdit/whatever till den.
UltraEdit?? Uh, nä fy för bubblan.
notepad då