Läste i en annan tråd att i asp.net 2.0 så skall det bli 70% mindre kod än i asp.net 1.0. Ganska saftigt. Kommer antagligen någon gång nästa år så man(= jag) har ett tag på sig att verkligen komma in i teknologin.
70% tyckte jag lät ganska saftigt, tycker ASP.NET har hyfsat lite kod redan nu, men men, ju mindre kod desto bättre(förutsatt att det fungerar minst lika bra). :)
Hmm undrar då hur stor skillnaden är mellan version 1.0 och 2.0 som asp > asp.net?
Sen kanske det är någon form av program som gör dataaccess klasser etc som gör att man inte behöver skriva den koden och då kan det nog lätt gå ned med 70 %.
Vad menar du med kod? c#? asp.net? Det handlar knappast om att du helt plötsligt kan trycka ihop din kod 70 procent, (om du inte skrivit dålig kod då naturligtvis). Nej, c# och vb kommer inte att förändras nämnvärt. Jag tror det handlar om att själva ramverket i sig optimerats kraftigt och reducerats i storlek.
Ni kan lungt lära er .net redan nu, ni kommer garanterat att känna er som hemma även i version 2.0, det handlar inte om något asp -> asp.net hopp precis...