Du måste väl göra en setup för ditt program i vilket fall som helst? Eller förutsätter du att alla har VB:s run-time installerad? Och om du gör en setup så kan du ju slänga in MyODBC i den.
Hur löser du förresten branväggsproblemet? Kommer alla klienter ut över port 3306?
Jag är totalt nybörjare på VB men kan ASP rätt så bra. Tänkte bara testa litegrann om att ansluta till min mysql-databas men det verkar vara mer komplicerat än jag trodde att få det att fungera på alla datorer. :l
Jag har nu installarat MyODBC på en annan dator men det gick ändå inte att köra programmet. Testade då att installera MySQL och Visual Basic 6.0 på den datorn men utan resultat. Vad kan det vara som jag måste installera?
Fast den intressanta informationen är ju ifall du fortfarande får samma felmeddelande? Det borde du inte kunna få om du installerat MyODBC. Det är inte så att du installerat en development-release? I så fall heter eventuellt drivern inte "MySQL" utan din connectionstring blir något i stil med:
Driver={MySQL ODBC 3.52 Driver};
.. eller nåt liknande.
ampy skrev:
Visual Basic 6.0 på den datorn men utan resultat.
Har du installerat hela VB-studion på klienten? Det borde ju räcka iaf.
Men, som sagt, återkom med mer information om vad som händer när du försöker köra programmet.
279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e