erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Hej igen!
Jag har ett litet problem med min web.config på mitt nya webhotell. Om jag tar bort hela authorization och authentication taggarna så fungerar den, nu med dessa får jag bara följande felmeddelande
Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.
Så jag undrar hur kan jag skriva om den, för jag har inte lyckats skapa ett vd/application på mitt webhotell (tror inte att det går). Hotellet är digikom.net och jag river snart mitt hår ;)
Bifogar min web.config fil
Tacksam
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Kan det inte vara så att av säkerhetsskäll eller liknande så har ditt webbhotell spärrat vissa inställningar i web.config.
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Får ju inget svar av deras support :( Är det vanligt på webhotell att man kan göra applications av en katalog?
maxMedlem sedan jan. 200090 inlägg Hej erka
Ditt felmeddelande fick jag på några upplagda web applikationer under ett domän namn, men bad webhotellet skapa Tillämpningsnamn för resp applikation. Genom högerklicka på web applikations mapp i IIS och egenskaper samt välj Skapa Tillämpningsnamn. Hoppas du får det att fungera.
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Jag vet ju hur man gör det lokalt, men tack för upg. att vissa webhotell kan göra det. Vilket hotell använder du dig av om digikom nekar mig till att göra det.
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Om du har FP Ext installerat på din webb och du kör VS.NET så ska det inte vara några problem OM du laddar upp applikationen från VS.NET
Var ett tag sedan som jag testade att köra lite (ladda upp apps) med VS.NET (gillade aldrig VS.NET) mot våran server och inga problem. VS.NET skapade då en virtuell mapp själv.
En annan sak .... att få en virtuell mapp upplagd borde ju endast vara en fråga om debitering, typ en 50-lapp eller vad det nu kan tänkas att kosta att lägga upp det ... svagt av webbhotellet om man nu erbjuder NET hosting.
cya,
PatrikB
maxMedlem sedan jan. 200090 inlägg