webForumDet fria alternativet

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Invalid object name

2 svar · 220 visningar · startad av erka

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Hej!

Har precis fått en sqlserver på ett webhotell och stöter på patrull genast, jag kan verkligen inte se vad som är fel då det fungerar lokalt. Jag har laddat upp mina tabeller och användaren har fått rättigheter.

Jag får följande fel

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Invalid object name 'dbo.LL_users'.

Det sker när jag försöker executa en reader , koden för det ser ut så här

Dim strSQL As String = String.Format("SELECT PK_UsrId, UsrFirstName, UsrSurName, UsrPassword FROM dbo.LL_users WHERE UsrFirstName +' '+ UsrSurName = '"& strUsername &"'")

conMyData = New SqlConnection(strConn)
	cmdSelect = new SqlCommand(strSQL,conMyData)		
	conMyData.Open()
	myReader = cmdSelect.ExecuteReader()

i webconfig.cfg ligger denna snutt bla

<appSettings>
<add key="strConn" value="server=Minserver ;database=Mindatabas;uid=MinAnvändare;pwd=Mittlösenord; network=XXXXXXX"/>
</appSettings>

Någon som har någon aning om vad det kan bero på ?

tacksam

GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg

Det verkar som om den inte kan hitta din tabel: dbo.LL_users.

Är du säker på att du kan använda dbo till din tabell, testa utan och inte det fungerar så finns inte din tabell med i databasen.

- M

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Det har du nog rätt i gladh,det borde vara det som är problemet :) Får skriva om ett par sp nu alltså :)

264 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
126 ms — hämta forumlista (db)
125 ms — hämta statistik (db)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)