Skulle bara berätta att jag har hamnar i kodarens himelrike!! Efter mycket om och men köpte jag lite böcker som berör ämnet .net och jag ångrar mig inte!!
Hej allihop, jag har äntligen hittat hem!
10 svar · 356 visningar · startad av CatZ
Skulle bara berätta att jag har hamnar i kodarens himelrike!! Efter mycket om och men köpte jag lite böcker som berör ämnet .net och jag ångrar mig inte!!
Hej allihop, jag har äntligen hittat hem!
Du har inte lust att delge vilka böcker du köpt och vad du tycker om dom? :)
Jag köpte riktiga nybörjar böcker, förmodligen kommer de inte räcka dit jag vill men för närvarande är de väldigt grundliga och oerhört pedagogiska. Böckerna ifråga är allihop från SAMS (pagina.se):
Saken hör ju då till den att jag är faktiskt nybörjare! Men jag rekommenderar dessa böcker varmt till alla som vill ha en bra grund att stå på.
Tackar! :)
Gjorde klart början på mitt första projekt i .NET alldeles nyligen och är ganska nöjd.
RegioSport (Inget vinstdrivande eller reklam så det borde inte redigeras bort :) )
Köpte också ASP.NET på 3 veckor och måste säga att den funkar bra p.g.a. den pedagogik den faktiskt har.
Men den absolut bästa nybörjarboken tror jag är Avancerad Pockets bok av Jesper Ek. Innehåller inget avancerat alls utan bara det mest grundläggande av kodningen. Detta kan dock vara tillräckligt i början.
Jag skulle inte rekomendera Jesper Eks bok. Den är absolut inte pedagogisk och han glömmer att förklara vitala delar, men man kanske inte ska begära mer i den prisklassen.
Köp istället boken då man använder Web-Matrix som verktyg. Den är bra!, kommer dock inte ihåg vad den heter
förlag?
Besök gärna http://www.learnvisualstudio.net/ och ta del av instruktionsfilmer. Ett mycket bra sätt att lära sig saker snabbt. Dock är på engelska men många av filmerna är självbeskrivande.