böcker, asp.net (c#) och VS
14 svar · 539 visningar · startad av SimonG
Jag tycker att alla böcker från Wrox är bra.
Professional ASP.NET använder mest C# kod som exempel. En Fet bok som kostar en slant. Kommer dock inte ihåg om den använder sig av VS men exemplena är så bra så det spelar ingen roll.
Om du vill lära dig mer om ADO.NET så har Wrox en bok för det med som jag tog på köpet. Den gick bra igenom de olika komponenterna, jag saknade dock ett avsnitt om rena prestanda mätningar, men man kan inte få allt :)
- M
priset spelar inte sån jätte stor roll en 6-700 får man ju räkna med.
Skulle hellst vilja börja kolla på asp.net, C# med VS, just för att det e den miljön jag börjat med.
Nån annan som har några trevliga tips?
Kanske kan Beginning C# Web Applications with Visual Studio .NET vara nått?
.S-
Den boken har jag tittat lite i. Som sagt alla från wrox är bra så du lär inte bli besviken vilken du än köper. Kan ju dock inte rekomendera jersper eks bok...
ok fint, lutar åt den. Ingen annan med boktips?
jesper ek, det e han från Pagina som har skrivit hundra böcker typ?
yeap!
SimonG skrev:
Kanske kan Beginning C# Web Applications with Visual Studio .NET vara nått?
Jag köpte ju den boken för ett tag sedan, och tänkte nu gå in och ladda ner Källkoden till boken genom länken ovan (som jag vet funkade) men det vill sig inte längre. Och boken finns inte med i deras "current Wrox Press Book List".
Nån som har nån tips om vart man kan hitta den igen?
.S-
Konstigt? Det bästa är nog att maila Wrox och fråga.
Web-Tor >> det e redan gjort, men det känns väldigt lustigt att dom tar bort en bok. Den e inte särskilt gammal heller. Från nov 2002.
Visst är det konstigt - jag har själv boken. ;)
Dino >> wow, får man fråga hur du hittade dit?
Sökte lite på Google. :)