Jag vill komma åt en fil som ligger "utanför/ovanför" huvudbiblioteket på min webbserver. Det är filer som inte får kommas åt hur som helst från webben och därför måste skyddas.
Jag har skrivit en sida som skall hämta in filen (det är en bild) till en sida där jag kodat om "headern" så att bilden visas som just en bild.
Jag har provat med Server.Execute och angivit sökvägen både relativt och absolut, men inget verkar fungera. Det lustiga är att det går hur bra som helst i vanlig asp.
Går detta att lösa eller ska jag använda något annat sätt att komma åt mina filer?
/Håkan
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Står det ingenting i SDK:ns dokumentation?
nej, det är det det inte gör.
:(
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Kolla den här:
ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpref/html/frlrfSystemWebHttpServerUtilityClassExecuteTopic.htm
ah, tackar. Den sidan hade jag missat.
Men det hjälpte tyvärr inte mycket. Vad betyder det förresten när det står att den fil som man Executar måste vara i samma applikation som den man Executar ifrån?
/Håkan
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg En ren gissning: Att filen måste ligga under samma Virtual Directory.
Tjo, det löste sig till slut. :h
Använd bara Response.WriteFile() istället.